Monday, February 10, 2014

Foto's van de maand: januari

Geen titel #18
 
Nieuw begin, nieuw jaar januari stond in het teken van goede voornemens (die meestal niet uitkomen) en een nieuwe start. Na alle feestdagen dat vooral bij ons in het teken stond van gezelligheid en eten, moesten we in januari voor school gewoon weer aan de bak. Na de kerstvakantie had Julia alweer haar tweede deel van de SE-week en Hanna had het ook zeker niet rustig. Neem met ons een kijkje in ons leven van de maand januari !  Wij weten in ieder geval zeker het gaat weer een top 2014 worden.

 
 JULIA: HAPPY NEW YEAR ! Bij ons was er dit jaar duidelijk veel meer vuurwerk dan vorig jaar. Wij doen zelf niet zo veel aan vuurwerk tijdens Oud en Nieuw maar we vinden het wel leuk om naar te kijken. Soms vraag ik me echt af hoeveel geld sommige mensen uit hebben gegeven aan vuurwerk :-) Dit is echt de beste foto die ik heb gemaakt van vuurwerk, meestal ziet het er op de foto iets minder indrukwekkend uit dan in het echt.
 

JULIA: Dit jaar hebben we besloten om een soort Kerst te vieren tijdens Oud en Nieuw. Meestal word ik tijdens Oud en Nieuw al heel snel moe, terwijl ik normaal wel tot 12 uur kan op blijven. Dat is zo gek, hebben jullie dat ook? Doordat we op deze dag in de avond ook nog een soort van Kerst vierden, lukte het mij wel om op te blijven.
 


 
 HANNA: Zeehondjes op Texel, zie hoe lief ! Vanaf kleins af aan ben ik al dol op zeehondjes. Ik bedoel kijk nou naar de foto's wie vind deze zeehondjes nou niet cute? 
 

JULIA: The day after, het eerste ontbijtje van 2014. Hier zie je één van mijn cadeaus, een grote mok om yoghurt of cornflakes in te doen. I love it !
 
HANNA: Vanaf jongs af aan kom ik al regelmatig op Texel. En ik blijf het eiland altijd geweldig vinden. Vooral naar de zee en het strand ga ik regelmatig naar toe. Zie hier een mooie regenboog, gemaakt met mijn camera.

JULIA: Als ik in de tv-gids zie dat er een film is met Audrey Hepburn of Grace Kelly, moet ik hem zien. Deze keer was er op Nederland 1 de film: High society met één van mijn iconen Grace Kelly op tv. Helaas heeft ze maar in een paar films gespeeld omdat ze op een gegeven moment prinses werd van Monaco, daardoor mocht ze niet meer in films spelen.
 
HANNA: Mijn enige bijbaantje is dat ik soms moet oppassen bij één van mijn oppasadresjes. Het is altijd zo gezellig om met kinderen iets leuks te doen en het verdient ook nog goed. Deze keer was trouwens iets minder, toen wou mijn oppaskindje niet slapen haha.
 
HANNA: Je hebt wel eens zo'n moment wanneer je op de fiets zit of wakker word en naar een mooie zonsopgang kijkt. Het mooiste is een lucht met allerlei kleuren (geel, blauw, paars, oranje etc.) Dit moment was dus ook zeker een fotomoment waard :-)
 

JULIA: Als jullie ons blog volgen weten jullie ook dat ik naar Leiden en Dordrecht ben geweest. Dat was weer totaal anders dan andere steden waar ik ben geweest. Maar zeker heel leuk en gezellig.

 
HANNA: JAAAAA ! Julia en ik gaan in de voorjaarsvakantie definitief naar de Primark ! Bij de Spoordeelwinkel had je een speciale actie voor 19 euro met een croissant/koffie of thee. Julia en ik wouden dit al best lang samen doen, en in de voorjaarsvakantie is het eindelijk zover ! Dat word vast veel shoppen & fun!
 
JULIA: Binnenkort komt er een artikel online over een kookboek dat ik heb gekregen van mijn moeder. Het staat vol met gerechten van over de hele wereld. Zie hier alvast een voorproefje van de koekjes die ik heb gemaakt uit het kookboek.

JULIA: Op zondag is het een traditie om een lekker broodje als ontbijt te eten. Meestal beleg ik het broodje met kaas, en doe het dan in de oven. Deze keer had mijn moeder als lunch nog een paar broodjes over, hier maakte ze een broodje hamburger van.
 
HANNA: En dan doe je je gordijnen open, en dan zie je dit! De hele straat helemaal wit van de sneeuw. Ik had echt nog uitgekeken naar een winter met sneeuw. Het schaatsen op natuurijs is helaas dit jaar niet meer mogelijk denk ik.

JULIA: In het noorden lag in januari een week lang sneeuw. Op een maandag werd ik wakker en toen ik naar buiten keek, zag ik dit ! De wereld ziet er dan altijd uit als winterwonderland. En ik was voor een keertje trots op dat ik in het noorden woonde ;-) Dat maakt trouwens je maandag ook helemaal goed.
 
HANNA: Volgensmij heeft/praat iedereen wel eens van dit spelletje gehoord: Flappy Bird. En ja, ik ben ook verslaafd want je wil continu je highscore verbeteren. Mijn beste score is zoals je ziet : 107, niet slecht. Helaas heeft de maker van Flappy Bird te verwijderen, dus je kan hem niet meer downloaden :-(
 
En dit waren ze alweer, de foto's van de maand januari. We kijken al uit naar februari, met de voorjaarsvakantie en .... Valentijnsdag. Binnenkort een speciaal Valentijnsdagartikel!
 
XOXO Hanna en Julia van
 
BD & BT 
 

0 comments:

Post a Comment