Wednesday, August 28, 2013

Haarinspiratie zomer

HAIR INSPIRATION
Geen titel #15

Knotjes, bloemen en paardenstaarten noem maar op het kan allemaal deze zomer. Door het warme weer is het altijd het fijnst om je haar op te steken omdat je nek dan lucht vanaf buiten krijgt en daardoor koel je af. Ook als je net hebt gezwommen in de zee of zwembad is het vaak fijn om je haar snel in een knot te doen zodat je haar kan opdrogen. In dit artikel bespreek ik een paar haartrends die je deze zomer kan dragen.


Flower crane/ headband

SC20130710-110213.png

Ik heb lange tijd niet geweten hoe zo'n haarband met bloemen nou precies heette. Door macbarbie07 (een Youtuber uit Amerika ) ben ik te weten gekomen hoe je het maakt en hoe het heet.
In modeland zie je het regelmatig op de catwalk of voor een campagne van een merk. Zoals de eerste foto hieronder is het Victoria's secret model Barbara Palvin die ook een flowercrane draagt. Je moet van deze trend houden als je niet zo van dat schattige houd zou ik je het niet aanraden om te dragen. Veel Youtubers en bloggers laten zien hoe je de flower crown maakt.





De knot
De knot is al een tijd hip, je ziet ze overal langskomen. Een lage knot, een hoge of een donut knot je kan het zo gek niet bedenken. De trend is nu vooral de lage knot, een beetje chic met eventueel een klein vlechtje. Maar voor wie tijdens de zomerdagen wat stoerder wil zijn is de hoge knot ook erg mooi. Vooral met een pony zoals Kourtney Kardashian ook vaak heeft.






De vlecht




Ook de vlecht heeft verschillende varianten en maten. Een vlecht rondom je hoofd staat superlief. Dan heb je nog de visgraatvlecht, die bij mijn idool Blake Lively prachtig staat. En wat ik op dit moment een van de mooiste variant op de vlecht is is de Frenchbraid. Ik heb het een aantal keren geprobeerd maar ten eerste werkt mijn haar niet mee en ten tweede ik kan er natuurlijk niks van. Maar er is niets mis mee om het te blijven proberen. Hieronder een filmpje met  de stappen hoe je een French braid maakt. Dit is trouwens Lauren Conrad die al vele jaren met de haartrends is begonnen, zoals het klassieke vlechtje aan de zijkant.
https://www.youtube.com/watch?v=ujS0VNOXeVg&feature=youtube_gdata_player





Dip dye

De dip dye begon bij mensen vooral in hun haar, ze maakten dus hun haar aan de onderkant lichter. Nu zit de dip dye trend ook op nagels en op kleren. De dip dye haar trend vind ik het mooist bij mensen met donkerbruin haar, zo kan je je haar aan de onderkant blonder maken. Ik heb zelf heel blond haar dus bij mij is de trend helaas niet zo mooi. Vooral bij Lea Michele (eerste foto) vind ik de dip dye trend heel mooi staan. Ook Lauren Conrad durft zeker met haar roze plukjes. Rita Ora wil ook heel erg opvallen met haar gele deel maar ik ben er niet weg van.




Dit waren weer de haar trends van de zomer volgens ons. Welke haartrend willen jullie uit proberen of hebben jullie al een keer gemaakt?

XOXO BD&BT




0 comments:

Post a Comment