Wednesday, August 7, 2013

Style Lauren Conrad




Lauren Conrad, een icoon in Amerika door haar rol in de Hills en sinds een aantal jaren haar succesvolle boeken voor meiden. Misschien ken je de boeken van de serie L.A. Candy al. Nadat de serie de Hills er officieel mee stopte begon Lauren meer tijd te besteden in het schrijven van boeken en het liefst over mode en beauty. Zo kwam er in 2009 haar eerste boek L.A. Candy uit die al snel een New York Times Bestseller werd. Nadat Lauren Conrad 4 boeken in de serie had geschreven begon ze met een beautyboek te schrijven. Inmiddels is er een Lauren Conrad Style en een Lauren Conrad Beauty verschenen.

Zoals ik jullie eerder al had verteld, had ik van een vriendin het boek Style van Lauren Conrad gekregen. Ideaal voor de vakantie omdat er handige tips in staan over van alles. Vandaag ga ik een review schrijven over 


De buitenkant
Voor veel meiden en beautybloggers denk ik dat deze buitenkant heel erg aantrekt. Het ziet er professioneel uit, je ziet dat dit is gemaakt door een professioneel team. Ook vind ik het eruit zien alsof Lauren Conrad en haar team er heel veel aandacht aan heeft besteedt om het boek er zo mooi en goed er uit te laten zien. De foto op de voorkant is echt Lauren, omdat ik vaak naar the Hills kijk en op haar site: www.thebeautydepartment.com weet ik dat ze heel veel van haar in het boek wil stoppen. De tips over mode en beauty zijn dus voor een deel door haar bedacht.

Nu ga ik een aantal hoofdstukken bespreken die ik erg leuk vond om te zien en te lezen.

'Wat hoort er in je kledingkast?'

Als ik deze titel lees wil ik zo snel mogelijk doorlezen. Lauren Conrad ziet er altijd geweldig uit op een première of gewoon op straat. Daardoor ben ik erg benieuwd naar haar tips en musthaves voor je kleding! Lauren legt in het hoofdstuk uit dat basisstukken in je kledingkast heel belangrijk zijn. Een wit t-shirt, little black dress, zwarte pumps en oversized truien zijn een must. Wat ik leuk vind aan dit hoofdstuk maar ook door het hele boek dat ze ook persoonlijke dingen verteld van blunders tot haar laatste aankopen. Nadat je de basis binnen hebt kan je volgens haar wat duurdere opvallende items gaan kopen, zodat je die met de basis kan combineren.

 Voor de rest zijn daarna nog een aantal hoofdstukken over hoe je het best shopt, accesoires en hoe je het best je kledingkast kan indelen. Daar zitten natuurlijk weer mooie foto's van outfits bij gedragen door Conrad herself.



                                 'Make-up'

Na hoofdstuk één gaan we gelijk door naar hoofdstuk 7 waar ze schrijft over make-up. Dit hoofdstuk vind ik heel duidelijk ingedeeld. Eerst laat ze haar daytime-look zien en daarna haar nighttime-look. Je kan dus precies haar stappen volgen wat zij op haar gezicht smeert qua make-up. Ik kan hier zeker wat van leren en ik denk dat er een paar beauty tricks in dit hoofdstuk staan die ik nog niet wist. Ook de foto's bij de beauty tricks zijn supermooi, je kan dus ook duidelijk zien wat het resultaat is nadat je alle punten bent langsgegaan. Alleen is het jammer dat ze niet verteld welke producten je kan gebruiken, niet iedereen heeft een idee welk merk nou het beste en misschien voordeligste is. Wat mij het meest aantrok aan dit hoofdstuk was dat ze vertelde dat op veertienjarige leeftijd bij haar cellen in haar rug waren gevonden dat in het voorstadium van kanker zaten. Ze raadt dus iedereen aan om altijd producten met SPF te gebruiken ook al word je snel bruin en verbrand je niet vaak !



'Haar'
Na het hoofdstuk Make-up is het tijd voor het haar. Stel je voor dat iemand een feestje heeft en die wil een nighttime look maken van dit boek plus een haarstijl die ook in dit boek staan, dan is het toch onhandig om het haar later te doen dan de make-up? Het is een klein minpuntje maar ik moet een beetje kritisch zijn. Ik zou mijn haar altijd eerder doen dan mijn make-up omdat je je make-up misschien perongeluk uitveegt als je met je haar bezig bent. Maar dat is een klein puntje van kritiek, nu weer terug naar het hoofdstuk Haar. In het hoofdstuk Haar staan haarstijlen voor verschillende haartypes en gelegenheden. Zo vind ik het leuk dat je een aantal van Lauren's veel gedragen haarstijlen terug ziet en je dit nu ook zelf kan maken. Bijvoorbeeld het Franse vlechtje aan de zijkant van je haar is door haar beroemd geworden. Grappig verhaal is dat ze het Franse vlechtje droeg omdat ze een haar-knip-ongelukje wou verbergen.


'Op reis'
En tot slot hoofdstuk 10: Op reis. Misschien wel één van mijn favoriete hoofdstukken uit dit boek. Dit komt doordat ik bijna zelf op reis ga en ik best handige tips kan gebruiken. In het hoofdstuk vind je tips voor je kleding in het vliegtuig. Ook geeft ze tips wat je wel en niet moet meenemen naar verschillende vakanties (vakantie in een tropisch oord of een actieve vakantie). Er staan ook een aantal handige checklist in het boek wat je kan meenemen zodat je straks niet te veel meeneemt. Want niks is zo erg dan dat je je kleren uit je koffer moet halen in de auto of op het vliegveld.

Kortom dit was mijn recensie over het boek Style van Lauren Conrad. Ik wil je als laatste tip meegeven als je het boek koopt, koop hem dan in  het Nederlands! De orginele versie is natuurlijk in het Engels maar je kan sommige dingen misschien niet goed begrijpen.


Pluspunten                                                                                               Minpunten
+ mooie en scherpe foto's door het boek heen                                    - soms weinig producten
+ persoonlijk                                                                                             -onduidelijke volgorde H7/8
+ Lauren Conrad wil je helpen met keuzes maken
+ kleine levensles over beauty en mode
+ Vaak goede indeling hoofdstuk

0 comments:

Post a Comment