Wednesday, February 12, 2014

Stijlicoon van de maand: Jessica Alba

Jessica Alba | Flickr - Photo Sharing!

Wanneer een groot event in Amerika is geweest (denk aan de Oscars, Grammy's of de EMA's) , kan ik het nooit laten om de volgende dag even op Google te kijken naar alle jurken op de red carpet. Dit deed ik dus ook op 8 januari toen in Amerika de beroemde People's Choice Award werd gehouden. Jessica Alba was voor mij echt een van de favorieten qua jurk en make-up. Ze houdt haar make-up heel naturel en haar witte jurk staat haar prachtig. What a beautiful woman ! Maar in voorgaande jaren heb ik de stijl van Jessica vaak voorbij zien komen, en dat viel bij mij gelijk in de smaak, daarom deze maand: Jessica Alba !



Door deze jurk ben ik op het idee gekomen om Jessica Alba te kiezen als stijlicoon van de maand. Ze heeft een vrij simpele jurk gecombineerd met witte schoenen en gouden oorbellen. Haar make-up heeft ze heel naturel gehouden. Zo zie je maar dat Jessica maar weinig nodig heeft om er mooi uit te zien.
 
FUCK YEAH JESSICA ALBA | via Tumblr
Stylish door de straten van New York, ik betrap haar trouwens bijna nooit op een modemisser. Jessica combineert haar schattige rok met een stoer leren jasje. Het valt mij op dat ze meestal een rokje combineert met iets stoers.

Ik kan me nog herinneren dat Jessica in de film Valentine's day haar haar heel blond had. Later ging ze weer terug naar haar roots, haar amandelkleurige haar. En dat vind ik ook echt het mooist bij Jessica staan. En als beroemdheid moet je natuurlijk wel een beetje meegaan met de laatste trends. Zo heeft Jessica haar haren hierboven voorzien van een dip-dye, nadat de trend hot was. Zelfs kort haar staat haar echt prachtig !

Jessica Alba, Star Style: Celebrity Fashion Favorites – Denim
Dit is zo'n outfit die best simpel is, maar zo mooi bij Jessica staat ! Ik ben gek op haar sandalen, die we trouwens deze zomer overal gaan zien. Daar bij combineert ze haar high-waisted broek met een los vallend hemdje. Ik wil nu zo graag dit outfit van haar hebben !
 
JESSICA ALBA | via Tumblr
Er altijd geweldig uitzien komt natuurlijk ook deels door haar stylist Brad Goreski. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Jessica zichzelf elke dag stijlt. Dat zou ik namelijk niet geloven. Deze outfit is weer wat chiquer, de poederroze rok gecombineerd met een crop top. Deze outfit doet me denken aan iemand uit Parijs en Audrey Hepburn. In de film Breakfast at Tiffany's heeft Audrey namelijk een soortgelijke stijl.
 
Jessica's handelsmerk is voor mij echt haar glimlach. Ze lacht zo vaak als het kan, en dat kan mensen ook inspireren. Elk event waar ze naar toegaat ziet ze er geweldig uit. Maar als Jessica thuis is  zegt ze:  'Most nights I end up wearing a wife beater T-shirt and boxers.' Jessica draagt dus in haar vrije tijd gewoon comfortabele kleding. Dit is trouwens één van mijn favoriete outfits ik ben gek op het rokje gecombineerd met het witte topje.

Jessica Alba
Dit is één van de laatste outfits waar Jessica vorige week in verscheen. Misschien kunnen jullie zien dat zelfs op haar tas Jessica staat. Zo zie je maar dat ze echt een trend zet. De leren broek is natuurlijk niet meer weg te denken in de mode wereld. En met het comfy vest ziet ze er op en top uit.

Jessica Alba
Het laatste event waar ik Jessica op een foto zag. En het kan ook niet anders dat ze er weer geweldig uit ziet. Ik kan eerlijk gezegd geen modemisser bij Jessica op merken. Dit outfit is toch jaloersmakend, vooral de Kenzo trui zou ik graag in mijn garderobe willen hebben !
 
Actrice

Jessica Alba kennen velen van ons natuurlijk als actrice. Ze begon op haar twaalfde al met acteren in kleine gastrollen en in reclames. Ze maakte haar echte debuut in de serie 90210. Later speelde ze in Valentine's day, Into the blue en Honey. Dit jaar is ze te zien in How to make love like an Englishman.

 Zie hoe schattig Jessica vroeger was, naast haar zit trouwens haar broertje Joshua Alba.
 

Stijl
 
Net zoals heel veel andere vrouwen op de wereld is Jessica Alba gek op shoppen. Het liefst investeert ze in een kledingstuk dat lang meegaat, zodat het ook ecologischer is. Ook is ze gek op 'swapping parties' waarbij je een hele stapel kleding meeneemt die je niet meer draagt, en het ruilt met vriendinnen. Ik kan haar stijl niet in één woord beschrijven, soms is het stoer en een andere keer gaat ze voor vrouwelijk. Wat haar zo geweldig maakt is dat alles wat ze draagt, ik ook zou willen hebben. Zoals ik al zei heeft ze haar stijl te danken aan haar stylist. Ik merk dat Jessica dol is op donkerrode/berry lippenstift, die in de beautywereld veel wordt gebruikt. Haar haar en haar glimlach is echt het statement van Jessica Alba. Hieronder heb ik een collage gemaakt met één van de outfits van Jessica en daarbij een aantal vergelijkbare kledingstukken gezet.

Jessica Alba

 

0 comments:

Post a Comment