Wednesday, January 1, 2014

Foto's van de maand: november & december


De tijd vliegt, het is alweer begin januari ! Deze keer laten we een selectie zien van foto's uit november en december, omdat we deze maanden het nogal druk hadden. In november en december sloeg het weer een paar keer flink om. Met als gevolg twee keer Code Rood in een deel van Nederland, waardoor veel scholieren vrij kregen. De maand december zit vol met feestdagen en heel veel lekker eten. The most wonderful time of the year. Als afsluiting van de maand december waren we ook nog eens 2 weken vrij! Neem een kijkje in ons leven van de maanden november en december!


JULIA: Eind oktober zat ik nog in mijn SE-week, begin november kon ik weer rustig ademhalen. De SE's waren eindelijk over, even geen leerwerk tot laat in de avond. Gelukkig gingen mijn toetsen ook redelijk goed. Om toch een klein feestje te vieren dat de SE-week over was gingen we naar de Subway. Ik wou hier al echt heel graag een keer heen, want ik was er nog nooit geweest. Ik hoorde van iedereen dat de broodjes too die for zijn, dat moest ik natuurlijk ook proberen. Deze keer had ik de Chicken Fijata met een mosterd-honingssaus, mmm..

2013-12-22 23.10.34.jpg wordt weergegeven

HANNA: Zoals sommige mensen misschien al weten is dat ik een nagellakverslaving heb. Ik heb nagellakjes in allerlei kleuren en merken. Mijn verzameling wordt steeds groter, op dit moment telt mijn collectie 68. Maar ik ben zeker nog niet uitgekeken op nagellak !


JULIA: Met mijn moeder blijf ik wel eens eten in de stad als we met z'n tweeën zijn. Eerst wouden we naar een soort Thais restaurant, maar daar bleek nu een sushi restaurant. Toen hebben we lekker sushi gegeten.

JULIA: Omdat ik in november nog steeds 15 kilometer heen fietste, had ik soms echt dorst! Daarom kon ik het niet laten om een milkshake te halen bij Frozen in Groningen. In de shake zaten verse aardbeien, yoghurt, witte chocolade en stroopwafel.

JULIA: Als mijn tante langs komt weet ik dat we weer een hele voorraad ongezonde dingen in huis hebben. Zo nam ze onder andere deze grote zak pepernoten mee, lekker!
-

 

JULIA: Het is inderdaad raar om in de herfst nog een hemdje te kopen, maar toen ik hem zag werd ik verliefd. Ik wou hem eigenlijk voor de lol passen, maar ik wou hem zo graag hebben dat ik het maar heb gedaan. Toch vind ik het wel geschikt voor de kerstdagen met een colbertje er over heen. Het hemdje is trouwens van de New Look!

2013-11-14 14.55.37.jpg wordt weergegeven
HANNA: Een zelfgemaakt schilderij maken was de opdracht bij kunst op school. En dit is het resultaat een slang die om een boom zit gewikkeld, dit doet mij terug denken aan mijn vakantie in Honduras.


JULIA: Toen ik een meisje hoorde praten dat ze verslaafd is aan Gossip Girl, deed me dat weer denken aan de tijd wanneer ik non-stop Gossip Girl zat te kijken. Mijn favo personage was Serena (of Blake Lively), ik vind haar stijl in de serie maar ook in het echt zo geweldig. Toen ik deze foto tegenkwam, bewees Blake Lively dat ze nog steeds een stijlicoon is!

Foto's december

2013-12-09 14.45.47.jpg wordt weergegeven

HANNA: Deze eendenslof heb ik voor sinterklaas gekregen. Vooral met koude winterdagen is het superlekker om iets warms om je voeten te hebben. Deze slof komt van de Xenos, je hebt ze ook nog in andere varianten. De slof is trouwens heerlijk zacht !

JULIA: In de maand december viel er gelijk een last van me af. Ik had eindelijk mijn Profielwerkstuk af

2013-12-06 09.25.08.jpg wordt weergegeven
JULIA: Ik vind de zonsopgang het mooiste dagdeel, omdat het licht vaak erg mooi valt. Soms is de lucht ook nog vol met allerlei kleuren.

2013-12-11 14.09.21.jpg wordt weergegeven

HANNA: In december hadden wij op school een gala voor de bovenbouw. Het is altijd best lastig om een mooi galajurkje te vinden, maar gek genoeg had ik bij H&M deze gelijk op het oog. Vooral de kleine pailletjes op de jurk in een hartvorm vind ik cute. Hij kostte trouwens maar 25 euro, wat wil je nog meer ?

2013-12-12 13.42.54.jpg wordt weergegeven

HANNA: En omdat het een gemaskerd gala was, heb ik daarbij natuurlijk een bijpassend masker. Precies in dezelfde kleur van mijn jurk en met wat zilveren glitters.

2013-12-17 20.55.08.jpg wordt weergegeven

JULIA: Mijn familie probeert vaak nieuwe dingen uit op het gebied van eten. Zo had mijn moeder deze keer kleine bapao broodjes gekocht met kip/rundvlees of varkensvlees. Echt een aanrader, mijn moeder kocht ze bij de C1000.

2013-12-22 23.55.52.jpg wordt weergegeven

HANNA: Door mijn enorme nagellakverzameling probeer ik van alles met kleuren, en ben ik gek op nailart. Om in de kerststemming te komen heb ik daarom mijn nagels in kerstsfeer gelakt. Helaas heb ik het daarna er afgehaald omdat het mislukt was haha.

gif maker

JULIA: Onze eerste eigen GIF, het kostte nogal wat moeite maar zie hier het resultaat. De GIF is nu te bewonderen bij onze About us pagina ! 

2013-12-23 12.12.52.jpg wordt weergegeven

HANNA: Het is altijd leuk om met een vriendin iets lekkers te bakken. We hadden deze keer normale koekjes gemaakt maar versierd met glazuur. Zijn ze niet mooi ?

2013-12-22 17.59.57.jpg wordt weergegeven

JULIA: Tijdens de Kerst is er in Groningen altijd een soort kerstmarkt met allerlei kraampjes. Je kan bij de kraampjes lekker eten of spullen voor in huis kopen. De boten bij de grachten zijn voor een paar dagen ook mooi verlicht. Ik kwam helemaal in de kerstsfeer toen ik langs alle kraampjes liep in de verlichte straten.

2013-12-25 13.28.26.jpg wordt weergegeven

HANNA: Kerst staat in het teken van eten en dan vooral veel en lekker. Het is tijdens Kerst ook altijd gezellig om met de familie al het eten samen klaar te maken. Zie hier ons toetje een zelfgemaakte soesjestaart met chocolade.


JULIA: Tweede Kerstdag hebben we met de hele familie gegeten. Wij hebben altijd als traditie dat er steeds iemand is die een thema bedenkt voor het kerstdiner. Diegene bedenkt dan ook gerechten die we maken voor bij het thema. Dit jaar was het sprookjes. Misschien kunnen jullie zien dat de koekjes lijken op rozen (Doornroosje).

2013-12-28 12.06.38.jpg wordt weergegeven

HANNA: Elk jaar ga ik met mijn basketbalteam naar Denemarken. Daar blijven we dan een paar dagen slapen en spelen we de hele dag basketbal. Het was superleuk !


JULIA: Dit jaar vierden wij op 31 december een soort van Kerst. We waren namelijk al te laat met kadootjes kopen voor Sinterklaas, en met Kerst hadden we het te druk. Dan maar op 31 december, de kadootjes lagen al vroeg onder onze kerstboom.


JULIA: De volgende dag ontbeet ik met mijn nieuwe Blond Amsterdam mok. Ik had al een grote mok maar ik wou nog iets om mee te ontbijten. I love Blond Amsterdam


Op naar 2014, hopelijk wordt dit weer een geweldig jaar !

XOXO Hanna en Julia van


0 comments:

Post a Comment