Monday, January 20, 2014

Voorspellende trend Spring 2014



Zolang ik mij kan herinneren is blauw mijn favoriete kleur. Hierbij gaat het natuurlijk om blauwe kledingstukken (waar ik nu al teveel van in mijn kast heb hangen), ik bedoel wie kan er nou niet zonder een mooie blauwe spijkerbroek, een lichtblauw zomerjurkje of een mooie blauwe blazer. Een blue-a-holic zal ik het noemen. Maar niet alleen in kledingstukken accessoires voor mijn kamer zou ik het liefst allemaal in blauw willen hebben, hoewel ik nu alles groen heb. Vorig jaar was de kleur lichtblauw op je nagels helemaal hot, raad eens wie als eerste de winkel inrende voor een potje nagellak. En nu in 2014, is de kleur lichtblauw out of the blue overal op straat te zien. 



Catwalk

Laat ik het voor eens en altijd duidelijk maken, trends beginnen op de catwalk. Stel je voor Chanel heeft deze zomer veel bloemenprints in haar collectie, dan nemen vele modemerken deze trend over. Zo zien winkels en modebloggers de trend en nemen het over. Dit gebeurde dus ook bij de kleur lichtblauw op de catwalk. Iedereen zag in de Spring 2014 collectie's bij Miu Miu, Balmain, Chanel en Marc Jacobs oversized blauwe jassen, rokjes en jurken. Hierboven twee outfits uit de collectie van Miu Miu.

Bloggers nemen de trend over

  
Door Girlscene heb ik deze Amerikaanse Annabelle Fleur met haar blog VIVALUXERY ontdekt. De zonnebril en de skaterskirt is , je raad het al, lichtblauw. Het lichtblauw combineert ze heel mooi met haar zilveren schoenen, wat de ideale combinatie is. Haar outfit bestaat dus vooral uit pastelkleuren. Ja ja het tweede outfit is niet lichtblauw, maar ik kon het niet laten om deze foto ook met jullie te delen. Deze kleur blauw vind ik namelijk ook erg mooi. De outfit is wat stoerder met de leren legging en de laarzen, maar zoiets zal ik ook zeker willen dragen. 

Trend 2014: lichtblauw ! 


Trend 2014
En als de trend dan eenmaal op de catwalk wordt gepresenteerd, gaat het snel in de modewereld. Veel winkels inspireren hun kleding namelijk op de laatste trends zodat bloggers en klanten met de nieuwste mode mee kunnen doen. In de collectie van Zara zie ik veel lichtblauwe items, het lichtblauwe rokje op de foto is hier één van. Klik hier om het rokje beter te kunnen bekijken. De grote online webshop Asos kan natuurlijk niet achter blijven en heeft talloze blauwe items toegevoegd.

XOXO Julia van 

0 comments:

Post a Comment