Tuesday, October 15, 2013

Herfstcollectie 2013



De voorjaarscollectie van 2014 is deze week tijdens de Paris Fashion Week op de catwalk laten zien. Maar wij denken eerst liever aan warme vesten,truien en handschoenen. Want het wordt langzamerhand weer kouder in ons kikkerlandje. Het herfst begint er echt aan te komen. Ookal schijnt de zon deze dagen vollop, de handschoenen kunnen wel weer aangetrokken worden want het wordt flink koud ! En niet  is zo vreselijk aan verkleumd thuiskomen. Denk maar aan dat je thuis komt en de verwarming staat aan en je drinkt een kop warme chocolademelk. Op gebied van mode ligt er een nieuwe herfstcollectie in de winkels én de beroemde modehuizen hebben hun collecties een paar weken geleden tijdens de Fashion week (die in London en New York ) laten zien. En voor iedereen met een liefde voor mode kan je de herfst en de kou toch  als excuus gebruiken om dat ene warme gebreide vest te kopen ;-) Hier volgens ons de leukste en nieuwste trend voor de herfst!


Plooirokken



Iets wat al heel lang hoog op mijn wishlist staat. Een plooirok! Deze zomer waren er allerlei plooirokken in verschillende lengtes, met patronen of een effen kleur. Nu het kouder wordt kan je zoals de variant hierboven gaan, een iets langere rok maar toch met een plooi-effect. We zagen ze op de catwalk vooral bij één van mijn favoriete designermerken Céline.Ook kan je voor een kortere plooirok gaan gecombineerd met bijvoorbeeld een cropped top en een mooi jasje. Wel even een panty onder het rokje doen wanneer het echt koud wordt!


Bordeauxrood

Je ziet het nu ook overal op straat maar ook op de catwalks terugkomen. De kleur bordeauxrood. Het is altijd wat chiquer dan een normale rood, en bij deze kleur denk ik echt aan de herfst. Wat ik vooral een erg leuke combinatie vind om een bordeaux rode trui te dragen met daaronder een normale spijkerbroek of een leren rok. Op I love fashion news zag ik deze leuke combinatie van een blogger. Vooral in combinatie met het blousje en de opvallende zonnebril maakt het het outfit af.

8c9273a440603a6dbd401eb8682d25e8LUX_5562.450x675

Tweed

It's all about tweed ! Nog steeds blijft de tweed in de winter en herfstcollectie van o.a. Michael Kors een belangrijke stof die in veel van zijn ontwerpen steeds terugkomen. Maar deze week stond de voorjaarscollectie van Chanel ook in het teken van tweed. Ik kocht vorig jaar zelf ook een mooi tweed jasje van de Zara, en ik ben er gek op en krijg er nog steeds complimenten over. Ik heb dus al helemaal zin om mijn slag te slaan voor wat nieuwe tweed-kledingstukken. Wat nu op mijn lijst staat? Een mooie grijze of donkerblauwe tweed jasje of een tweed kokerrok (zoals je op de afbeelding hieronder ook ziet).  





Smaragdgroen

Smaragdgroen, echt een kleur die ik meer in mijn kast wil hebben. Niet alleen kleding, maar ook oorbellen met van die leuke smaragdgroene stenen vind ik prachtig. 

Back to the fifties: Oversized jassen

Hoewel een oversized jasvorig jaar ook al een trend was, kies je deze winter voor een over-oversized jas. Ook gaan we terug naar de fifties, in die tijd werden er veel pastelkleuren gedragen en chique rokken. De oversized jassen hebben bij de shows van Chloé en Jil Sander  vaak pastel- en nude kleuren wat het een mooie uitstraling geeft. Je kan om de jas ook nog een riem doen om zo je taille te laten zien. 

Jas asosVila Oversized Zip Trim Coat
                                                      Asos                         Vila

Schotse ruiten

Nu veel van ons weer in de schoolbanken zitten, hebben een aantal modehuizen (waaronder Moschino en Yves Saint Laurent ) de stoffen en patronen van schooluniformen in hun collecties gebruikt. Waaronder de schotse ruiten. Je kent ze vast wel van Schotse rokken waar de befaamde ruit als patroon dient. De schotse ruit is al jaren het handelsmerk van onder andere Burberry. 


Modeshow Schotse ruit terug in de mode vrouw herfst winter 2013 2014




0 comments:

Post a Comment