Wednesday, October 9, 2013

Light in a jar

Need I say more? Stumbleupon.com is een geweldige site om inspiratie op te doen voor creatieve uitspattingen. Dit idee heb ik al vaker langs zien komen op stumbleupon maar durfde het nooit te maken; tot ik op vakantie ging naar Schiermonnikoog. Een paar vriendinnen en ik besloten de ‘glowjar’ te maken op de camping en er zo een gezellig sfeertje aan over te houden.
Ik vond de foto’s op internet altijd al geweldig er uitzien maar het enige wat me tegenhield was de gevaarlijkheid. Wat je doet is namelijk het doormidden knippen van een glowstick en zoals iedereen wel weet is dat ontzettend giftig en slecht voor je. In een opwelling heb ik glowsticks gekocht en gelukkig wilden mijn vriendinnen het ook wel een keer uitproberen, en hier het resultaat.



We stonden met z’n vijven op camping Seedune op Schiermonnikoog en hadden een lege pindakaaspot bewaard. De glowsticks knipten we open met een schaar; met als resultaat dat ook de schaar licht gaf… Ik had een trui aan met lange mouwen, en toen ik de eerste glowstick openknipte kreeg ik allemaal spetters op mijn mouw. Het zag er best vet uit, maar ik twijfelde hoe gevaarlijk het voor mezelf zou zijn. Gelukkig leef ik nog dus viel het uiteindelijk mee.


 Toen we de glowsticks open hadden geknipt, schudden we ze leeg in een pot zodat er spetters glowstick in de pot terechtkwamen. Na drie glowsticks per pot was het ongeveer klaar, dop erop en klaar is je lampje! Jammer genoeg brandt het maar rond de 20 minuten dus geniet ervan zolang het kan. Bij ons lagen er achteraf allemaal lichtgevende spetters op het gras, en nadat er al mensen waren langsgekomen om te kijken waarom het gras licht gaf, hebben we er maar een doos overheen gezet hahaha



0 comments:

Post a Comment