Sunday, October 6, 2013

Deel 2: Special foto's uit Australië




Hier is dan deel 2 van mijn vakantie in Australië! In deel 1 vertelde ik jullie over mijn week in Sydney en het overnachten bij familie. Daar was het op dat moment winter dus het was niet overdreven warm. Maar daar hebben we zeker een leuke tijd gehad. In dit artikel neem ik jullie mee naar een ander deel van Australië, namelijk het tropische deel Cairns!



Ik denk dat bij veel van jullie niet gelijk een belletje gaat rinkelen wanneer ik zeg dat ik naar Cairns ben geweest. Cairns ligt ten noordoosten van Sydney. Als je de temperatuur in Sydney vergelijkt met dat van Cairns verschilt dat zo'n 10 graden ! Dit is ook best logisch want Cairns ligt dichter bij de evenaar. 



Vanaf Sydney zijn we heel vroeg in de ochtend op het vliegtuig gestapt voor drie uren vliegen. Dit is zo'n beetje de afstand van Amsterdam naar Portugal. Dit valt nog best mee maar wat gek is is dat je je na drie uur vliegen nog steeds in hetzelfde land bevind! Voordat we daadwerkelijk gingen vliegen heb ik gelijk wat Tim Tam's ingeslagen. Dit zijn koekjes met chocolade er om heen die iedereen in Australië eet. En ik zeg jullie, ik ben er daar nogal verslaafd aan geworden :-) 

Normaal als je aankomt bij je bestemming loop je door een luchtbrug naar de aankomsthal. Maar in Cairns was er net zoals bij privéjets een trap uitgeklapt waardoor je naar buiten loopt. Toen ik die trap afliep waande ik mij al een beetje in het leven van de rijke Kardashians, die overal naar toe vliegen haha :-) Toen ik uitstapte voelde ik gelijk al aan de temperatuur dat het hier flink warm kon worden, kortom ik had gelijk al zin in deze week.



We overnachtten in een beachresort wat dicht aan de zee lag. En als de zee dan te koud was kon je nog altijd in het zwembad springen bij het resort. Aan het strand waren ook een paar schattige eettentjes waar je je ontbijt of lunch kon eten. Daar zijn we gelijk naar toe gegaan om een kipsandwich te bestellen. 




Cairns heeft als je het vergelijkt met Sydney niet een heel geweldig centrum. Er zijn wel ontzettend veel winkels. En dat betekent dus één ding: shoppen!!!! Eerst zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan waar je allerlei merken kon vinden (zoals Target en Topshop). Daarna zijn we naar een klein winkeltje gegaan waar ze allerlei Aboriginal werken verkochten. Daar heb ik een gevlochten armbandje gekocht die door de bevolking is gemaakt. Mijn broertje heeft geld uitgegeven aan een boemerang. De temperatuur was op dat moment al iets van 30 graden. Doordat het vaak erg warm is in Cairns hebben ze in het centrum een openbaar zwembad. Je kijkt uit over de zee en het is echt the place to be. 


Doordat Australië zo'n uitgestrekt land is is het handig om voor een paar dagen een auto te huren. Zo kan je overal snel heen. De tweede dag gaan we met onze geleende auto naar een tropisch regenwoud, het Daintree Forest. We stoppen bij één van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien, vol met palmbomen. Het Daintree Forest is dus een echt regenwoud waar je onder andere ook krokodillen kan vinden. Mijn vader heeft 20 jaar geleden een soort crocodile tour gedaan waarbij ze krokodillen gingen spotten! Gelukkig hebben wij dit niet gedaan. 




Voordat ik naar Australië ging had ik mezelf al voorgenomen om bij het Great Barrier Reef te gaan snorkelen. Om bij het koraal en het reef te komen moet je verder de zee op. Wij kiezen het eiland Fitzroy Island om te gaan snorkelen. En dit werd gelijk ook de beste dag in Australië, ik denk dat ik de hele dag heb gesnorkeld. Aan het begin is het nog best spannend omdat je niet weet wat voor vissen (of mijn grote angst haaien) daar allemaal zwemmen, maar het is echt iets wat je op je bucketlist kan zetten. Het strand bij het eiland was trouwens ook echt heel mooi. Maar let wel op dat je je een paar keer goed insmeert, een deel van mijn familie is overal verbrand.







Op de laatste dag zijn we naar een groot National Park gegaan, wat midden in het centrum van Cairns ligt. Hier groeien allemaal tropische planten en bloemen, en het is ideaal voor picknicken. Hier zijn we zo'n beetje de hele dag geweest.


En dit was het tweede deel van mijn reis in Australië al weer. Bij het volgende en laatste deel neem ik je mee naar Darwin, het noordelijke puntje van Australië. Hier zijn we met een camper door het gebied heen gereden.

Vinden jullie deze stijl van schrijven leuk? Of hebben jullie nog tips? Laat het ons weten in de comments hier beneden, tips zijn altijd welkom !

0 comments:

Post a Comment