Friday, August 16, 2013

Website: www.thebeautydepartment.com



Door Lauren Conrad ben ik de website www.thebeautydepartment.com  leren kennen. Ik keek al een tijdje filmpjes op Youtube van Lauren over hoe werd uitgelegd hoe je bepaalde beautytricks en haarstijlen kon maken. De filmpjes worden door de site Beauty Department bedacht en uitgevoerd. Ik ben toen gaan kijken op de site, hoewel het in het Engels is heb ik er al best veel van geleerd over beauty en hair!


About them
Beauty Department is sinds een paar jaar een beroemde site in Amerika, opgericht door Lauren Conrad, Kristin Ess en Amy Nadine. Wat hebben zij met elkaar gemeen? Ze zijn allemaal gek op beauty en mode en willen dit samen met de hele wereld delen. Op de site vind je dus van alles over beautyproblemen en hoe je die het best kan voorkomen, haarstijlen die je zelf kan maken en veel tips. Een ideale site voor als je graag iets over beauty en mode wil weten wat je nog niet wist. Ook staan er DIY's op de site voor een lekker ijsje of een lekker hydraterend masker.

Turtorials
Het eerste kopje waar je op de site naar toe kan gaan zijn de Turtorials. Hier kan je veel DIY's bekijken wat je thuis zelf kan maken. Heel handig dus. Deze manicure kwam ik tegen bij de Turtorials, het leek me leuk om jullie te laten zien hoe zij feestelijke nagels maken!



STAP 1


Gebruik een dotting tool waarmee je heel gemakkelijk kleine dingetjes op je nagels kunt aanbrengen. Gebruik voor deze manicure een gouden nagellak. Test de gouden nagellak met de dotting tool eerst even op een wit papiertje. 

STAP 2
Probeer door te oefenen op het witte papier een sterretje te maken. Hierdoor oefen je je techniek en kan je zo makkelijker de sterretjes op de nagels aanbrengen.

STAP 3
Lak je nagels met witte nagellak. Op de site doen ze dit met OPI Alpine Snow maar je kan ook gewoon een andere witte basis nagellak gebruiken.

STAP 4
Knip daarna kleine strookjes washi tape, veel van jullie zullen er nog nooit van gehoord hebben. Ikzelf namelijk ook niet maar wat blijkt is dat washi tape zo'n soort tape is die je ook bij de Hema kan kopen met verschillende kleurtjes. Bij de schoolafdeling is de tape namelijk te koop die kan je dus ook gebruiken. Maar wil je echte gouden tape dan kan je die kopen bij Etsy (zie onderstaande link)

STAP 5
Plak de stukjes tape op je nagels, ongeveer 3 stukjes per nagel. Doe dat op 3 nagels, laat 2 nagels leeg.

STAP 6
Teken nu op de overgebleven nagels (namelijk de 2 nagels) een aantal gouden sterretjes. Laat de sterretjes goed opdrogen en doe er nog een laagje topcoat over. 

Hair
      

Bij het kopje van Hair was ik gelijk helemaal op mijn plek. The Beauty Department legt uit wat hun favoriete producten zijn en hoe je die het best kan gebruiken. Ook zag ik deze hele handige tips voor je haar in de zomer, ik kan ook veel van de tips opsteken .                         

Make up

Als ik oogpotlood op doe heb ik vaak een lijntje boven mijn ogen met aan het einde een soort van krul omhoog. Ik vind het effect altijd mooi staan en het maakt je ogen een stuk groter. Ik heb vrij donkere ogen dus daarom is een donkere tint oogschaduw en eyeliner/oogpotlood boven mijn ogen best mooi. Bij the Beauty Department vond ik het laatst geplaatste artikel al gelijk geweldig, een cat-eye look maar dan anders. 



Het is dus een cat-eye wat ik normaal met een zwart of bruin potlood doe. Maar dit is dus een ombre look voor boven je oog, hoe cool is dat. Ik zal uitleggen met behulp van de foto's hoe je deze look maakt.
Voordat je gaat beginnen kies je 3 verschillende oogpotloden maar wel met kleuren die dicht bij elkaar liggen (bijvoorbeeld donkerblauw,lichtblauw en wit).

FOTO 1
Begin met het lichtste oogpotlood dat je hebt gekozen. Maak een lijntje aan het binnenste van je ooghoek. Zorg ervoor dat het lijntje ongeveer ophoudt op één derde van je ooglid.

FOTO 2
Ga door met het middelste oogpotlood. Begin gelijk naast het lichte lijntje met een streepje te trekken. Stop weer als het lijntje op ongeveer één derde van het ooglid zit.

FOTO 3
Eindig met het donkerste oogpotlood, begin weer naast de middelste oogpotlood met een lijntje. Maak het lijntje zo dat aan het einde het lijntje omhoog gaat.

FOTO 4
Gebruik een klein oogpotlood penseel om over de hele lijn heen te gaan. Je blend dus als het ware het lijntje zodat de kleuren in elkaar overlopen (ombre-effect)

Obsessions
Onder het kopje Obsessions staan artikelen over van alles en nog wat. Hoe maak je bijvoorbeeld mooie foto's van mensen of beautyproducten of wat zijn nou de beste winkels om naar toe te gaan als het gaat om beautyproducten?

Inspirations
Zoals de naam Inspirations al zegt staan hier veel artikelen over wat inspiratie voor jou kan zijn. Misschien zie je wel een leuke foto van iemand en wil je de make-up precies zo namaken. Ook hebben ze een artikel over gezonde producten die je kan eten om in shape te blijven.





This or that

Hier staan vooral trends die nu 'hip' zijn. Lauren Conrad gaat vaak mee met de laatste trends dus op The Beauty Department vind je veel laatste trends. This or That zijn de trends op beautygebied of modegebied die op verschillende manieren kan gedragen worden. Zo zie je de favoriete schoenen van de 3 oprichtsters deze zomer, en geven ze tips met welke nagellak je je schoenen kan combineren. 

Kortom een site waar je alles over beauty, mode en lifestyle kan vinden. Ik neem vaak een kijkje wat de laatste trends zijn en het is zeker een inspiratie voor artikelen die ik schrijf op mijn blog. Neem snel een kijkje op: www.thebeautydepartment.com of kijk op hun Youtube-pagina: http://www.youtube.com/user/beautydept , voor de how to filmpjes van haarstijlen en make-up !



0 comments:

Post a Comment