Sunday, September 1, 2013

DIY: Memory Jar


Dingen waar je om lacht met je vrienden, leuke attracties waar je in bent geweest of steden die je hebt bezocht, het liefst zou je alle herinneringen voor altijd willen bewaren. Helaas kan je (tenminste ik) niet alles tot in detail onthouden, maar daar is een oplossing voor; de memory jar!
Ik had het idee van de memory jar al vaker langs zien komen op verschillende blogs, en nam me steeds voor om in januari met het nieuwe jaar ook één te beginnen. Steeds kwam ik er pas in mei achter dat ik het was vergeten dus was het weer een jaar wachten :/ Toen dacht ik, waarom begin ik nu niet meteen? Ik heb gelijk diezelfde avond nog een glazen pot gepakt, etiket eraf gehaald en schoongemaakt. Mijn eigen memory jar is nu een feit en ik ben er heel erg blij mee. Een memory jar is eigenlijk gewoon een pot/glas/doos wat je maar wil, waar je je herinneringen van het afgelopen jaar in doet. Zo kan je de leuke momenten beter onthouden én heb je een versiering voor op je bureau.



Ik heb er gelijk een stuk of tien herinneringen van het afgelopen jaar ingedaan, en van mijn bijzondere vakantie, waar we later nog een post aan zullen wijden :) Ik ben van plan om deze jar bij te houden tot en met 31 december, en dan deze keer wél in januari een nieuwe te beginnen.


De briefjes liggen al naast de jar klaar, zodat als ik iets weet, het meteen op kan schrijven en in de pot kan gooien. Ik vind het zo leuk dat er nu eindelijk een memory jar op mijn bureau staat, elke keer als ik ernaar kijk word ik helemaal blij. Mijn memory jar is niet supergeweldig mooi, maar het is een leuk begin, in januari maak ik een mooiere nieuwe :)


0 comments:

Post a Comment