Monday, September 16, 2013

Special: Foto's van de maand Australië

 
 
Zoals velen van jullie al weten die ons blog een tijdje volgen ben ik deze vakantie naar Australië geweest. Ik zat voor 4 weken aan de andere kant van de wereld. En ik kan jullie zeggen dat ik de tijd van mijn leven heb gehad, want zo'n reis maak je niet vaak! Omdat Hanna en ik het leuk vinden om jullie iets persoonlijks te laten zien, hebben we bedacht om een special te maken. Hier zijn een aantal foto's van mijn reis. (nou ja een aantal, het zijn er aardig wat. Ik heb echt een selectie moeten maken van de beste foto's)




Deel 1 heenreis en New South Wales

Onze dag begon op 15 juli niet heel vroeg. Je zou wel denken dat als je een grote reis maakt ontzettend vroeg op moesten staan, maar onze vlucht was pas half 6 's avonds. Daarom hadden we nog genoeg tijd om alles in te pakken en uit te slapen natuurlijk :) Ik weet nog dat ik voordat we naar Schiphol vertrokken zo zenuwachtig was omdat ik toch echt naar de andere kant van de wereld ging en ik niet wist wat ik er van moest verwachten.


De heenreis duurde in totaal zo'n 24 uur. Gelukkig hadden we een tussenstop in Londen en in Dubai. Toen ik op het vliegveld van Dubai stond viel het me op dat de mensen heel erg van pracht en praal houden, je ziet overal dure merken en alles is goud. We vlogen vanaf Londen met de Australische maatschappij Quantas, dat is echt een goede maatschappij. Dus als je een keer richting die kant gaat zou ik die maatschappij aanbevelen. Je wordt door Quantas echt volgestopt met lekkers en je kan non-stop films en series kijken. Dit klinkt natuurlijk geweldig maar na 10 uur in een vliegtuig gezeten te hebben is het niet echt een pretje. Je kan ten eerste niet slapen waardoor ik droge ogen kreeg en je moet af en toe echt gaan bewegen. 


Na 24 uur landen we eindelijk in Sydney, de stad waar ik zo naar uitkeek. Op dat moment is het in Sydney half 5 in de ochtend. Het was heel apart dat daar de dag net begon terwijl in Nederland de dag al was afgelopen! Wat mij opviel toen we in de stad aankwamen was dat alle mensen vriendelijk waren, daar moet Nederland nou echt een voorbeeld aan nemen ! We kregen van allerlei kanten opeens vragen of zij ons konden helpen. Na een paar uur slaap was ik eigenlijk wel klaar om een dagje door Sydney heen te lopen. Als eerst gingen we de buurt van ons hotel verkennen en op bezoek bij een familielid die een eigen atelier heeft. Zij nodigde ons gelijk uit om de volgende dag bij haar te komen eten. Na wat slaap gingen we eten bij een Thais restaurant, er zijn daar heel veel leuke Thaise restaurants.





De tweede dag voelde iedereen zich weer beter, en we waren klaar om Sydney verder te gaan bekijken! Één van de populaire attracties is om met een boot (ferry) naar het schiereiland Manly te gaan. Die dag was de temperatuur ook al aardig opgelopen, rond de 22 graden. Het was daar toen winter dus 22 graden is een prima temperatuur als je het vergelijkt met onze koude winters. Op het strand van Manly kon je liggen zonnen en struinen over de boulevard.



Na wat door de stad te hebben gelopen is het tijd om ons klaar te maken voor een etentje met onze familie. Zij wonen in het centrum van Sydney.




De derde dag is het tijd voor een shopdag! Er moet natuurlijk geshopt worden want Sydney heeft winkels waar Nederland van kan dromen. Een grote Topshop, Abercrombie en Louis Vuitton. We gingen natuurlijk wel even naar de Topshop, en ik zeg eerlijk ik moest wel even zoeken naar iets leuks. In de Topshop ontdekten we ook dat 1 euro gelijk staat aan 1 dollar en 25 cent. Wij dachten eerst dat 1 euro gelijk stond aan 71 cent, dus we vonden alles opvallend duur. Dit was dus toch nog een meevaller en hierdoor had ik meer geld om te besteden! Daarna zijn we ook naar het beroemde Bondi Beach geweest .(Paris Hilton was er ook geweest!). Hier zijn allemaal surfers aan het surfen.







De laatste dag, ook de dag waar ik me heel erg op verheugde, gingen we eerst naar het Oprah House. Dat is echt een mooi gebouw en vanaf daar heb je een overzicht over de skyline van Sydney. Ik heb gelijk even een selfie gemaakt bij Oprah house ;) 


Daarna zijn we naar de Royal Botanical Gardens geweest, een groot park in het midden van het centrum. Er zitten daar serieus vleermuizen in de boom. Maar gelukkig zag ik ze niet anders was ik gillend weggerend. Ik wou daarna heel graag naar de locatie waar ze één van mijn favoriete series opnemen: Dance Academy. Door het te kijken wist ik al wel een beetje waar het ongeveer moest zijn. Ik ben wel in de buurt van de locatie geweest maar kennelijk zat ik bij het verkeerde deel en bleek alles nagebouwd te worden. Best jammer maar ik herkende toch wel een paar dingen. In de avond gingen we eten bij een heel lekker restaurant: Bills, je kan hier van alles eten uit verschillende keukens over de hele wereld. Ik had een pasta met gamba's. In de avond hebben we nog door een verlichte stad heen gelopen dat was echt heel magisch en mooi!

Daarna was het al weer tijd om de stad de verlaten en met een gehuurde auto naar onze familie in New South Wales te gaan. Iedereen was een beetje zenuwachtig die dag omdat mijn vader aan de linkerkant moest rijden midden in een drukke stad. Maar gelukkig kwamen we allemaal heel aan bij onze familie. We sliepen bij een nicht van mijn vader in hun zelfgemaakte huis. Ze waren daar ongeveer 5 jaar mee bezig geweest maar nu is het zo goed als af. Zie dit zwembad op de foto!


We zijn daar uiteindelijk een week gebleven en zijn toen echt volgestopt met allemaal eten. We gingen ook een dag op een cruise om walvissen en dolfijnen te spotten. Dat was echt heel bijzonder je ziet gewoon dolfijnen naast de boot springen en walvissen boven komen.









De volgende dag zijn we naar een dochter van onze familie geweest, die net een klein kindje had gekregen. En natuurlijk wil ik het kleine baby'tje even vasthouden, ik had namelijk nog nooit een baby op mijn schoot gehad. Het schattigste waren die handjes, die handen zijn zo zacht! We hebben daar over het strand gelopen en bij een visrestaurant gegeten. 


Na een week met onze familie besluiten we om nog één dagje naar Sydney te gaan. Aan gezien we de volgende dag vroeg op het vliegtuig moeten stappen naar onze volgende bestemming. We gaan weer met de ferry naar Darling Harbour. Onderweg zien we ook het pretpark Luna Park. De temperatuur op deze dag is erg hoog voor in de winter en we lopen rond bij Darling Harbour. Er is bij de Darling Harbour een aantal gebouwen waar de Olympische Spelen in werden gehouden en er is een groot aquarium. Na een dagje Sydney gaan we voor de laatste keer eten met een aantal familieleden, weer bij een Thai.


Nu ik al weer besef hoeveel ik heb getypt is het misschien handiger om mijn vakantie op te delen in 3 stukken. Ik heb jullie nog zo veel te vertellen!

XOXO Julia van

0 comments:

Post a Comment