Friday, September 13, 2013

Series we love


Film
 
De laatste paar dagen waar iedereen nog een beetje kan genieten van de zon en de vakantie. Volgende week moeten we toch echt allemaal weer naar school. Hopelijk doen jullie nu nog leuke dingen om de laatste paar dagen tot een succes te brengen. Misschien verveel je je wel omdat je alles al hebt gedaan wat je in de vakantie wou doen. En omdat je nog even van je vrije tijd kan genieten (en zoals in de vakantie het hoort) ga lekker op de bank liggen neem wat lekkers en kijk de hele dag series!




Ik kan van series geen genoeg krijgen. De ideale tijdsbesteding als je je verveelt en je zin hebt om het allemaal rustig aan te doen. Het liefst zou ik dag en nacht naar series willen kijken, en vaak word ik ook erg verslaafd. Vooral kijk ik naar Amerikaanse series die ik op websites bekijk. Vaak is het vrij makkelijk om een site te vinden die alle series hebben maar sommigen werken nog niet helemaal goed. Op dit moment ga ik vaak naar tubeplus.me of watchseries.lt waar je een grote keuze hebt uit films en series. Op zulke sites krijg je vaak wel veel reclame en heb je geen ondertiteling, maar dat neemt niet weg dat ik er gek op ben.

Iedereen heeft natuurlijk een verschillende smaak qua series. Aan de ene kant ben ik gek op drama en series over mode en glamour en aan de andere kant kan ik een spannende serie ook heel leuk vinden. Deze selectie zijn series die ik heb gekeken, er zullen dus ongetwijfeld nog veel meer andere series zijn die mij leuk lijken.

Pretty Little Liars
Tumblr

Mijn verslaving op dit moment, de serie Pretty little liars. Soms kijk ik de serie non-stop de hele dag omdat het vaak zo spannend is dat je alles wil weten. Kennen jullie dat ook dat je je voorhoud om een paar afleveringen te kijken maar uiteindelijk zo veel kijkt omdat je benieuwd bent na de afloop? Ik zal eerst voor diegenen die deze serie nog niet kennen uitleggen waar het overgaat.

De serie is gebaseerd op de boeken van de schrijfster Sara Shepard. Zij schreef in totaal 11 boeken in de serie, er verschijnen misschien zelfs nog wel meer. De hoofdrollen in de serie en het boek zijn Aria,Spencer,Emily, Allison en Hanna. Deze beste vriendinnen wonen in het kleine dorpje Rosewood. De populaire Allison is het hoofd van de groep en weet van de 4 meiden al hun geheimen, soms manipuleert en bedriegt ze de boel. Maar op een dag verdwijnt Allison en wordt heel lang niet gevonden. De 4 overgebleven meiden blijven achter met vragen die ze nooit hebben begrepen ook is er 'A', een anoniem persoon die de meiden bedreigt met foto's, films en berichtjes. 'A' weet al hun geheimen en ze voelen zich nergens meer veilig. 

Ik had de boeken al voor een deel gelezen en ik was toen ook al zo benieuwd wie 'A' was. Toen ik hoorde dat er ook een serie bezig was ben ik begonnen met kijken. Later ben ik een tijdje gestopt maar in de vakantie heb ik fanatiek 2 seizoenen gekeken. De quotes in de serie zijn ook altijd erg grappig, ik heb er een paar voor jullie op een rijtje gezet.


Pocahontas ;)
Hanna:)
 


Pll

Op dit moment ben ik (net zoals vele andere fans) aan het wachten op de aankomende Halloween Episode die op 22 oktober verschijnt op de Amerikaanse televisie. Ik ben een week geleden ook achter gekomen wie 'A' is en ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Ik ga ook niet verklappen wie dat is want dan is de spanning er vanaf.


                                                                        
Tumblr
Ik baal soms nog zo erg dat deze serie echt is gestopt. Vorig jaar was dit mijn verslaving. Nu ik er zo over nadenk lijkt het wel een beetje op Pretty Little Liars. In deze serie lijkt de bekende anonieme 'Gossip Girl' op de 'A' in Pretty Little Liars. Gossip Girl weet ook de geheimen en roddels van iedereen waardoor hij of zij de boel manipuleert. Ook is Gossip Girl gebaseerd op een boekenreeks. Toch verschillen de twee series van elkaar. Gossip Girl speelt zich af in New York en Pretty Little Liars in het kleine Rosewood. Wel komen de hoofdpersonages uit rijke families en gaan ze naar highschool. 


Gossip girl

Gossip Girl gaat over rijke Upper-East siders in het hartje van New York. Ze hebben veel geld en dragen de duurste designerkleren en gaan naar exclusieve feesten. Kortom een geweldig leven vol rijkdom en luxe. Maar dat is niet altijd even leuk. De hoofdrolspelers Serena Vanderwoodsen, Blair Waldorf, Chuck Bass, Dan Humphrey en Nate Archibald hebben vanaf het begin van de serie allerlei geheimen voor elkaar. Gossip Girl (een anoniem iemand die schrijft over de laatste roddels) maakt de rijke Upper-East siders het leven zuur door overal roddels te verspreiden. 
                                                                                                                                                                   

Gossip Girl werd eigenlijk na het eerste seizoen steeds bekender. De favorieten bleven de frenemies Serena (Blake Lively) en de bitch Blair (Leighton Meester), deze twee hoofdrollen zijn ook mijn favorieten. Het is altijd leuk om te kijken naar al de glamour en roddels (kortom veel drama) te kijken. Op een gegeven moment sliep ik wel eens te weinig omdat ik vaak tot laat nog afleveringen ging kijken. Met vriendinnnen besprak ik ook wel eens wie er met wie ging en wat de laatste roddels waren aan de Upper East Side. Daarom vond ik het ook erg jammer dat de serie na 5 seizoenen stopte maar ik weet nu wel wie Gossip Girl is !!

                        Tumblr.

Keeping up with the Kardashians

Stipt op nummer 2 op dit moment de realityserie Keeping up with the Kardashians. Soms vraag ik mij wel eens af wanneer de serie stopt want er zijn nu al 8 seizoenen opgenomen. Maar dat vind ik helemaal niet erg want ik kan geen genoeg krijgen van wat er in het leven gebeurd van de Kardashian family. 

                              

Vanaf 2007 worden de Kardashians gevolgd in hun dagelijks leven. De ouders Kris Jenner en Bruce Jenner hebben hun handen vol aan hun 6 kinderen. De bekendste hiervan is Kim Kardashian die er voor heeft gezorgd dat de familie een serie kreeg. Naast Kim hebben we de oudste Kourtney, Khloe, Rob en de halfzussen Kendall en Kylie Jenner. Wat de familie zo bijzonder maakt is dat ze van alles mee maken en geen schaamte kennen. Hierdoor brengt dat vaak goede reality tv op. Ik denk dat de serie een begin was van de reality tv omdat veel series  en films (zoals de nieuwe film: the Bling Ring) later ook die glamour laten zien. Aan het begin is de Kardashian familie nog niet heel bekend, maar ze bouwen steeds meer een merk. Daardoor kan je  ze nu overal zien en zijn ze niet weg te denken zijn uit Amerika.


nobody mapped oblivion

Soms vraag ik me wel eens af of alles wat zij in hun dagelijkse leven meemaken allemaal wel echt is. Zo zijn er vaak veel ruzies en irritaties, en er zullen vast wel een paar dingen in scene zijn gezet. Ondanks dat is het heel leuk om een kijkje te nemen in het leven van the Kardashians. Khloe en het schattige kind van Kourtney en Scott: Mason zijn mijn favorieten. Khloe is vaak erg grappig en ik kan om haar lachen en Mason is echt het schattigste kindje dat ik ken. 

       Tumblr                  Untitled

Dance Academy
Naast dat ik van reality series en glamourous series houd vind ik series met dans erin ook altijd erg leuk om naar te kijken. Mijn favoriet? De Australische serie Dance Academy. Je ziet veel dans in deze serie en dat is vaak leuk om naar te kijken.

                                                        =thomas lacey on Tumblr

De serie gaat over jongeren die allemaal dromen om later een professionele danser te worden. Ze zijn allemaal toegelaten tot Dance Academy, waar ze dansen maar ook wonen. In de serie word er niet alleen gedanst maar er gebeuren vaak ook dingen die je in het dagelijks leven ook kan meemaken. Bijvoorbeeld iemand breekt zijn enkel waardoor hij/zij voor 6 maanden niet kan dansen, hoe ga je daar mee om?

Dansen is altijd al iets geweest wat ik vroeger graag deed. Ik bedacht danspasjes samen met vriendinnen op onze favoriete muziek. Voor een paar jaar heb ik ook op dans gezeten maar nadat we gingen verhuizen heb ik niet overwogen om dans te volgen. Daar heb ik nu soms best spijt van omdat ik best een professionele danser zou willen zijn. Als ik naar de serie kijk word ik vaak jaloers hoe goed zij bijvoorbeeld op spitzen kunnen dansen, maar het is ook leuk om naar de verschillende dansstijlen te kijken. Waarom het nog meer mijn favoriet is is omdat het zich afspeelt in Sydney. Voordat ik deze zomer zelf naar Australië ging ben ik het ook meer gaan kijken omdat ik benieuwd was naar de stad Sydney. Je ziet in de serie dus ook veel beelden van de stad. Zelf ben ik in Sydney ook gaan zoeken naar de plek waar ze dit alles opnemen maar ik heb het helaas niet gevonden. Wel was ik dicht in de buurt maar we hadden geen tijd meer om nog helemaal rond te lopen. Wel heb ik een paar plekken gezien die ik herkende uit de serie.
(60) dance academy | TumblrDance Academy

Glee
Toen ik een paar jaar geleden hoorde dat er een nieuwe serie in Nederland zou uitgezonden zijn over jongeren die allemaal op hun eigen manier met muziek te maken hebben was ik verkocht. Glee werd dus ook in Nederland door veel jongeren (ook volwassenen) met open armen ontvangen. Door de muziek zit er niet alleen drama in maar ook veel liedjes die op dat moment vrij nieuw zijn. 
 
Unholy trinity !!
Lea :( | via Facebook

Glee club ofterwel New Directions is een muzikale groep met jongeren die van muziek houden. Ze zingen, dansen en spelen instrumenten. Maar mensen uit Glee club worden door veel populaire scholieren als nerds gezien, het is dus niet cool om bij de club te gaan. Toch zijn er aan het begin een paar die durven de stap te zetten. Langzamerhand wordt Glee steeds populairder en beginnen ze allerlei prijzen te winnen.

I keep it real and I'm hilarious :P
The Hills

In de vakantie ben ik echt begonnen met The Hills te kijken. De serie is een paar jaar geleden al gestopt met filmen. Maar gelukkig kan ik het nog kijken op een paar sites waar ze een aanbod aan allerlei series hebben. Eigenlijk leek het mij altijd leuk om de serie te volgen, het was zelfs een tijdje op MTV te zien. Maar op een gegeven moment vergat ik het om te kijken. Doordat ik nu een aantal websites heb gevonden waar je allemaal Amerikaanse en Engelse series kan kijken begon ik deze vakantie ook met The Hills.
xo | via Tumblr

                                                             Lauren Conrad

In de serie volgen we het leven van verschillende mensen die allemaal in California wonen. Ze zijn vrienden/ frenemies of (ex) lovers van elkaar. Elk personage maakt zijn eigen dingen mee, Lauren Conrad bijvoorbeeld (de bekendste personage) vindt in de serie een baan bij Teen Vogue waar ze veel inspiratie opdoet. Velen van jullie zullen Heidi Montag ook wel kennen, vanaf seizoen 4 heeft ze maar liefst 8 cosmetische ingrepen achter elkaar gedaan. Ze is dus van een lief meisje naar een barbiepop getransformeerd. Door alle cosmetische ingrepen en een fout vriendje is de vriendschap over tussen Lauren en Heidi.

The Hills is net zoals Keeping up with the Kardashians een reality serie waar de hoofdrolspelers in het zonnige California wonen. The Kardashians blijft mijn favoriete realityserie en soms vind ik de Hills wel een beetje saai om naar te kijken. Maar het blijft leuk om beelden van California te zien. Onlangs werd bekend gemaakt dat de heftige ruzies van Heidi & Spencer in scene werden gezet om de serie nog spannender te maken. Ook werden sommige actrices van de serie uitbetaald met dure Birkin tassen ! 

Dit waren een paar van onze favoriete series waar we bij sommigen nog snakken naar nieuwe afleveringen! De volgende serie die ik graag wil kijken is Sex in the City, het lijkt aan de ene kant op Gossip Girl maar er zit meer humor in. 

0 comments:

Post a Comment