Thursday, September 26, 2013

Special: Foto's van de maand Honduras en Guatemala


Ik heb echt de meest bijzondere vakantie van mijn leven gehad dit jaar; ik ben naar Honduras en Guatemala geweest! En niet dat jullie nu denken dat we zwemmen in het geld en zomaar even ver weg gaan, we hadden een speciale reden. In dit artikel leg ik uit waarom en heb ik een 'kleine' selectie gemaakt van de foto's die ik heb gemaakt op mijn bijzonderste vakantie ooit.

Mijn ouders hebben vroeger in Honduras gewoond, zon twintig jaar geleden. Mijn vader deed daar 3 jaar lang werk als adviseur van de boeren op het land en mijn moeder werkte in de gezondheidspost daar. Mijn ouders hebben daar 2 vrouwen ontmoet, die tot op de dag van vandaag nog vriendinnen zijn van mijn ouders, en nu ook van ons. De vrouwen hebben ook kinderen, en ookal heb ik niet kunnen praten met ze (ik kan jammer genoeg nog geen Spaans) was het een geweldige tijd. De mensen daar voelen echt als familie en ik heb nog contact met ze via facebook. Daarna zijn we nog twee weken door Guatemala getrokken, als toeristen dan, dat wel.

Omdat ze geen stoelen in huis hebben (ze eten altijd staand) maakten we zelf maar stoelen van een steen en een plank.

Dit is een typisch Hondurees klaslokaal, veel leerlingen in een lokaal met tralies als ramen. Je snapt natuurlijk dat je extreem afgeleid wordt van de geluiden van buiten, maar deze kinderen leken er amper last van te hebben.

Dit was de WC in een 'hotel' waar we logeerden. Tja, als je in zo'n land bent, moet je je aanpassen...

Het normale straatbeeld van Honduras

Mijn oom werd uitgenodigd om voetbal te spelen met de lokale dorpsbewoners, en als echt voetballer zei hij daar natuurlijk geen nee tegen.

Hier zijn we visjes aan het roosteren bij de rivier, zo gezellig.

De koffers worden gewoon achterin de bus gepropt, vol of niet er kan altijd nog iets bij.

Dit schattige ezeltje stond  voor ons huisje, ze lopen gewoon los op straat.

Palmboom!

Deze schattige foto is van jongetjes in het dorp waar we een nachtje bij de indianen hebben doorgebracht; dit was de gymles.

Een schilderij

Een oude vrouw die zelf haar kleding en sjaals weeft, en die verkoopt aan toeristen. Ze vertelde dat ze 3 weken bezig was met een kleed, en die dan voor maar 10 euro verkoopt. Zoiets horen is natuurlijk wel erg pijnlijk, daarom hebben we ook maar een kleed van haar gekocht.

Een foto met ons indiaanse gastgezin waar we een nachtje hebben geslapen. We kregen traditionele klederdracht aan van Guatemala en leefden voor één dag het leven van deze mensen.

Deze twee foto's zijn van Chichicastenango, de grootste indianenmarkt van Guatemala. Hier kan je allemaal handwerkdingen kopen: kleding, tassen, sieraden je kan er geen genoeg van krijgen! Op de eerste foto is een processie gaande, maar ik snapte niet echt wat het was haha.

Aan een echt liaan slingeren in het oerwoud, wie kan nou zeggen dat hij dat heeft gedaan?!

Deze vrouw liet ons zien hoe er wol werd gemaakt in hun bedrijfje, heel interessant.

Uitzicht over het meer van Atitlan.

Hier werd ik geplet in een pick-up truck waar we met 19 mensen in zaten, en ik moest natuurlijk naast de drie dikste Britten ziiten...

Een aparte boom bij Tikal, ik ben de naam even kwijt.

De handwerkmarkt in Antigua, Guatemala. Heaven.

Een of andere rare plant.

Liquado :D

Prachtig blauwe waterbronnen, én ik heb er in gezwommen. Eer zaten van die knabbelvisjes in het water!

Zonsondergang.

Apen in Tikal!

Best place on earth, in een hangmat aan de oceaan.

Even relaxen in een hangmatje in Belize.

SNORKELEN!

Met deze haaien heb ik serieus gezwommen, ik word weer bang als ik naar de foto's kijk.

De haai moet ook nog even geaaid worden natuurlijk.

Oke dit was geen korte blogpost, maar ik vind het gewoon zo leuk om de foto's te laten zien! Ik hoop dat het een beetje een goede indruk heeft gegeven van de meest bijzondere vakantie van mijn leven.


0 comments:

Post a Comment