Friday, September 6, 2013

Tienertoeren saai?!



De tienertoer is terug. Ik weet het, de naam klinkt echt nergens naar (waarschijnlijk omdat het al bestaat sinds mijn ouders jong waren :0) maar de tienertoer is echt geweldig, ik zweer het! Voor 33 euro kan je drie dagen onbeperkt door Nederland reizen met de trein, en aangezien ik in een uithoek van Nederland woon (Groningen) en treinreizen naar bijvoorbeeld Amsterdam voor mij belachelijk duur is, was dit de perfecte kans! Drie dagen lang toerden mijn nichtje en ik door Nederland, en dit is wat we hebben gedaan.

Mijn nichtje woont ik Haarlem, en we besloten af te spreken op station Utrecht en elkaar daar te ontmoeten. Ik had een harembroek aan en een hemdje, met d verwachting dat het mooi weer zou worden. Niets was minder waar, onderweg in de trein begon het heel hard te regenen. Ik maakte me al zorgen, want ik had alleen maar 3 shortjes mee en maar 1 vest, en dat terwijl ik en week weg zou zijn en het slecht weer was; goed voorbereid was ik dus niet.. Onze spullen dropten we in een kluisje op Utrecht Centraal, en liepen naar Hoog Catherijne. ik wist niet dat Utrecht zón leuk winkelcentrum had, we hebben ons prima vermaakt die middag. Eerst een hapje eten (we kozen het restaurant uit met de meeste bejaarden...) en daarna de hele middag losgaan in de geweldige winkels. De shoplog van Utrecht komt later online, dat is te veel om in dit artikel te zetten. De volgende treindag zijn we naar Zaandam geweest om, verrassend, te shoppen in onder andere de Primark. Ik was vooral heel enthousiast over de Primark, maar deze keer viel het me zwaar tegen, ik heb er maar 2 kledingstukken gekocht. We hebben de rest van de middag door het centrum van Zaandam gelopen en daar ook nog dingen gekocht natuurlijk. Toen was de tweede trein dag ook alweer om. De derde dag zijn we naar Scheveningen geweest; zon zee en strand.


Hoewel je dat zon wel weg kan laten haha. We hadden een boekje van de spoordeelwinkel waarmee we goedkoop naar Sealife konden, dus dat deden we ook. We hebben ons erg vermaakt tussen de haaien en roggen, vooral veel lol gehad.




Het strand was vanaf sealife echt 100 meter, dus daar moesten we natuurlijk even heen. Even in zee gestaan (jammer genoeg te koud om te zwemmen) en leuke foto's gemaakt. 



Toen we teruggingen naar het station kwamen we langs een Braziliaanse drumband, en we hebben zo hard gelachen. Er was een Nederlandse vrouw die steeds heel raar gin dansen alsof ze in trance was,  en met sjaaltjes om haar hoofd en met gehandicapten dansen, ik kwam niet meer bij. 


Daar hebben we nog een halfuur zitten kijken, en zijn toen samen teruggereisd naar Groningen om de verjaardag van mijn broer te vieren. Kortom, voor degene die dacht dat de tienertoer saai was, helemaal niet! We gaan het volgend jaar sowieso weer doen, het is echt een aanrader!

0 comments:

Post a Comment