Monday, December 2, 2013

Mijn ergernissen


Geïnspireerd ben ik door Teske, die een week geleden een Youtube-filmpje plaatste met haar grootste ergernissen. Dit wordt ook wel de 'Gewoon niet' Tag genoemd. Toen ik het filmpje zag werd ik gelijk geïnspireerd om ook de tag te doen, maar dan in een artikel. De tags zijn trouwens niet alle die Teske ook doet, ik heb een paar samengesteld.



Het openbaar vervoer
Doordat ik elke dag 15 kilometer naar school moet, krijg ik vaak te maken met het openbaar vervoer. Het wordt kouder in Nederland, dus ik neem nu sinds een week de bus. En als je elke dag met het ov te maken hebt, zijn er soms dingen waar je je enorm aan ergert. Hebben jullie dat ook wel eens met het ov, wanneer je je hebt verslapen en snel de bus neemt om zo hopelijk nog op tijd op school te zijn? Bij zulke momenten heb ik altijd het gevoel dat de bus slomer gaat rijden, waardoor ik dus veel te laat op school kom. Maar meestal is het zo als ik veel te vroeg in de bus zit, dat de bus dan sneller gaat. Ook kan ik er niet tegen wanneer de bus er aan komt en iedereen vooraan wil staan om zo het beste plekje te krijgen. Iedereen duwt elkaar dus aan de kant waardoor je allemaal opgepropt tegen elkaar aan staat. Kom op, iedereen weet toch dat we niet met tien mensen door één deuropening passen. Laat alsjeblieft dat oude omaatje voor. Dit geldt trouwens ook voor de trein, als mensen instappen terwijl er anderen nog moeten uitstappen. Zo zie je maar je kan toch echt een best lang stukje over het ov schrijven als je er elke dag mee te maken hebt. Toch ben ik wel altijd blij als mijn bus op tijd komt waardoor ik lekker warm terug naar huis kan.

School
Ik kan hier misschien wel een heel artikel aan besteden, maar dat doe ik jullie niet aan. School, de niet zo geliefde plek van jongeren. De plek waar je samen komt om 'iets' te leren, wat niet iedereen serieus neemt. "Oh ja we hebben een proefwerk morgen, ik heb nog niks gedaan hoor." Het is heel normaal om een keer even geen zin hebben om te leren. Als je stoer wil doen dat je nog niet hebt geleerd moet het ook waar zijn. Er zijn van die mensen die stiekem al wel lang leren om stoer over te komen. Geef dan gewoon toe dat je al bent begonnen. Ook zijn er nog de 'aandachttrekkers' die door de hele klas heen schreeuwen, zingen etc. om aandacht te krijgen.

Personen

Zoals ik bij het kopje school al zei hou ik niet van aandachttrekkers. Heb je ook wel eens dat je heel slecht hebt geslapen en dan naar school moet ? Dan is echt het laatste waar je op zit te wachten, mensen die hyperactief in de klas zijn. Ga alsjeblieft dan even naar buiten om hyperactief te doen, maar niet in het klaslokaal ;-) Tot slot bij het kopje personen, vind ik het vreselijk wanneer iemand waar je goed bevriend mee bent, gemene dingen over je zegt achter je rug om. Gelukkig heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt, maar ik leef met de mensen mee die dit wel hebben gehad. 

 Voorwerp
Magnums zijn een verslaving voor mij in de zomer, ik kan er geen genoeg van krijgen. Alleen van de houten stokjes krijg ik kippenvel. Ik krijg echt de rillingen als ik dat voel. Dan heb je nog iets anders. Alsjeblieft stop met lollig doen door met je nagels over een krijtbord heen te krassen. Gelukkig heeft onze school veel krijtborden vervangen voor van die elektrische dingen, thank god. Hoewel ik het ook vreselijk vind als een leraar niet met een elektrisch bord om kan gaan, we leven in een wereld met internet en tablets, please. 

Eten
Ik ben dol op bijna alles qua voedsel. Soms kijk ik echt uit naar de momenten wanneer ik iets lekkers kan eten haha. Nu het winter wordt maakt mijn vader steeds meer stamppotten. Er is opzich niks mis met een Hollands stamppotje, maar het liefst twee keer in de maand. Doe mij maar een Italiaanse pasta, een Mexicaanse wrap of een Indonesische rijstafel. Geef toe, dat is toch veel lekkerder dan groente met geprakte aardappels? Ook eet ik liever niet een konijn als avondeten. Doordat ik zelf een konijntje heb, kan ik het niet aanzien om er eentje op te eten.
Huis
Soms zeggen vriendinnen wel eens dat ik smetvrees heb. Dit valt heel erg mee, ik hou alleen niet van mensen die aan mijn flesje drinken. En opgeruimde huizen. Wanneer ik bij iemand thuis kom die zijn sokken van een week op de bank heeft liggen en het laatste stukje pizza een week heeft laten staan, moet ik wel even rustig ademhalen. Het is echt niet zo dat ik zeg: Ruim eerst je huis op, daarna kom ik pas. Alleen ik zou zelf nooit zo kunnen leven.


Beauty
Waarom lukt mij een mooie winged eye nooit en alle beautyguru's wel? Op een feestje heb ik ook wel eens zin om iets moois op mijn ogen te doen. Maar de winged eyeliner mislukt altijd, maar ik blijf oefenen ! Ik denk dat een rode lippenstift soms echt iets tegen mij heeft. Wanneer ik het opdoe zie ik eruit als een clown die met de lippenstift is uitgeschoten. Als iemand een tip heeft om rode lippen er WEL mooi eruit te laten zien, zijn ze altijd welkom ! 



 Dit waren mijn ergernissen. Ik merkte toen ik dit artikel schreef dat ik er echt plezier in had. Hopelijk hebben jullie dit artikel ook met plezier gelezen. Herken je je trouwens in een van mijn ergernissen? Het is echt niet zo dat ik je dan beoordeel of slecht vind, dit is gewoon mijn mening. Als je je goed voelt bij een van mijn ergernissen, verander niet maar blijf jezelf! 



 XOXO Julia van


0 comments:

Post a Comment