Wednesday, November 6, 2013

Deel 3: Special foto's uit Australië



En dit is hem dan alweer het allerlaatste deel van mijn reis deze zomer naar Australië. In de vorige twee delen heb ik jullie al uitgebreid verteld over mijn trip naar Sydney en Cairns. Nu ga ik wat meer vertellen over de laatste week 'down under'.


Via ons reisbureau hadden we het zo gepland dat we de laatste week in Darwin zouden zijn. En dat betekent dat we voor de laatste keer een binnenlandse vlucht moesten maken. Darwin ligt echt in het noordelijkste puntje van Australië, het ligt dus heel erg dicht bij Indonesië. In Darwin is het het hele jaar door rond de 30 graden, met een natte en droge periode. Dit wordt ook wel een moessonklimaat genoemd. Vergeet dat moessonklimaat, het kwam in me op omdat ik voor het examen alles over de moesson moet weten. Toen wij in Darwin waren was het gelukkig de droge periode.



De binnenlandse vluchten zijn best te doen, de vlucht van Cairns naar Darwin duurde ongeveer 2 uur. En nadat je twee uur hebt gevlogen zit je opeens in een hele andere omgeving waar het boven de 30 graden is. Ik werd trouwens wel gek van de eindeloze taxiritjes die we in het land moesten afleggen. Veel mensen vinden het altijd cool om in een taxi te zitten. Nou geloof me na 5 keer in zo'n ding te zitten met een taxi-chauffeur die de hele tijd hetzelfde vraagt, is de pret er ook wel van af. Oh ja en sommigen gaan expres langzamer rijden zodat we dan een hoger bedrag moeten betalen. Voor de week in Darwin hebben we een camper gehuurd waardoor we de hele week kunnen rondtrekken. En de eerste keer toen ik in onze camper zat , voelde ik me een Amerikaan die in een veel te grote bus door de natuur reed. Maar ik raad jullie toch aan om zoiets te huren wanneer je in een uitgestrekt land bent, hierdoor kan je delen veel gemakkelijker bereiken. Darwin staat bekend om de nationale parken waar je kan overnachten en wild kan zien. Wij besloten om een weekje rond te trekken in het Litchfieldpark.




Het Lichtfieldpark is dus een natuurpark wat een grootte heeft van een kleine stad. Je kan er overnachten op campings, eten en zwemmen. Maar wat wel een nadeel is, is dat er geen supermarkt is je moet dus inkopen doen buiten het park. De temperatuur loopt al gelijk op tot boven de 30 graden, maar gelukkig zijn er veel watervallen waar je kan zwemmen. 


Ons eerste ritje met de camper was een hele beleving. Ik had eerder nog nooit in een camper gezeten, dus het was zeker wennen. Je word al helemaal alle kanten opgevlogen als er geen verharde wegen zijn. In het Litchfield Park zaten er zo nu en dan wel eens gaten in de weg, waardoor je door de hele camper werd geslingerd. De eerste dag was het echt verschrikkelijk warm zo'n 35 graden in de schaduw. Als je dus in de volle zon stond kon je er beter maar weer uitgaan. Hierboven zie je een Termietenberg wat je aantrof aan de kant van de weg. 


De plek op de foto hierboven is denk ik één van de beste zwemplekken waar wij zijn geweest. Tussen de rotsen waren allemaal kleine badjes waar je in kon zitten. Het gekste was dat het water warm was, dus het was een soort van warm bad. 





Zoals je op de foto ziet is dat er talloze zwemplekken en watervallen zijn in het park. Wij hebben dus ook uren in het water gezwommen en in de zon gelegen. Als je goed kijkt op de foto hierboven zie je dat iemand naar beneden springt. Dit was eigenlijk verboden maar veel 'Aussies' sprongen de rots af. En het was zeker niet ongevaarlijk want sommige plekken waren ondiep. Ik doe het hun niet na!


Dit lijkt net op een zwembad ... right? Ik kan je vertellen het is geen zwembad maar gewoon een rivier. Het water was zo blauw dat ik ook wel even zat te kijken. Het water was zoals bij het andere zwemplekje best warm. Later ontdekte ik dat er krokodillen in de rivier zwommen. Gelukkig toen ik er in zwom zag ik niks en rond die tijd zijn er ook niet veel krokodillen. Maar het is nog steeds best eng dat je in dat water hebt gezwommen, let dus altijd op of er geen borden staan met een waarschuwing voor krokodillen!

Onze verslaving in Australië, het Australische Masterchef ! We hadden een tv in de camper, hierdoor zaten we stipt om 8 uur voor de tv om onze favo Aussie serie te kijken. 



Als mensen aan Australië denken dan denken ze aan kangoeroes, spinnen en krokodillen. De zenuwen sloegen wel even toe toen ik voor het eert een krokodil zag in levende lijve. Op de foto lijkt het trouwens zo dat ik naast de krokodil loop, maar dat is niet zo. Je liep over een brug heen met een hek waar je beneden krokodillen zag liggen ! 

Dit vind ik echt een van de mooiste foto's die wij op vakantie hebben gemaakt. Ook al is een krokodil een eng beest, het ziet er wel mooi uit. De krokodil was gewoon achter glas, het was niet zo dat ik in het water zwom ;-)



De laatste dag zijn we naar het centrum van Darwin geweest aan het strand. Helaas kon je in dat deel niet zwemmen omdat er dodelijke kwallen.



En toen was het alweer tijd om terug te vliegen naar Amsterdam. Ik mis Australië soms nog steeds omdat het weer daar zo lekker is, het is daar nu zelfs zomer! Ik hoop dat jullie deze drie delen van de special foto's uit Australië leuk vonden. 

Julia van






0 comments:

Post a Comment