Monday, January 7, 2013

Citytrip Wenen


Vandaag doen we een citytrip langs de hotspots in... Wenen! Je zou niet denken dat dit een trendy,gezellige en vooral super mooie hoofdstad van Oostenrijk is. Ik ben er deze kerstvakantie geweest met mijn familie, daarvoor had ik al gezocht op internet wat je er allemaal kon doen. Er kwamen hele leuke dingen uit, dus ik was heel benieuwd hoe het daar was. En Wenen kan ik nu op m'n lijstje zetten met one of my favorite cities.



                              Kohlmarkt

Voor de shopverslaafden onder ons, de Kohlmarkt is een shopwalhalla. De winkels in deze chique winkelstraat verschillen van  Louis Vuitton, Burberry en Tiffany&Co tot  Forever 21 en Zara. De Kohlmarkt is het mooist als het donker is want dan gaan de mooie lichten aan.

                                 Schönbrunn
De leukste tijd van het jaar als je Schönbrunn bezoekt is tijdens de Kerst, er staat dan een grote kerstboom en op het plein is een grote markt.
                                                            Naschmarkt
Naschmarkt, een markt vol met kleuren en geuren. Ze verkopen er groente,fruit,kleren en lekkere broodjes. Het is wel een beetje toeristisch maar het is mooi om te zien. Dichtbij de Naschmarkt zitten er allemaal hippe vintage winkels als je honger hebt breng een bezoekje aan de Kunsthallencafé in het park Karlsplatz.

                              Rathaus

Rathaus is het mooist in het donker, dan is het gebouw verlicht. En kijk nou zelf, deze foto hierboven heb ik zelf gemaakt, is hij niet mooi?

Café Griensteidl
Je hebt veel koffiehuizen in Wenen. Wij gingen naar café Griensteidl waar je de lekkerste taartjes kan krijgen (de Sachertorte is erg lekker). Het is er vaak erg druk maar wel heel gezellig. 


                                 Belvedère
Dit was vroeger het paleis van de koningin. Het ligt heel mooi en toen ik er binnen kwam wou ik er gelijk wonen. Het voelt een beetje alsof je in het zonnige Griekenland bent beland.

Als je Wenen bezoekt kan je een kaart voor het openbaar vervoer nemen, je kan dan onbeperkt reizen! De tram en de metro gaan om de paar minuten, heel handig.

Dus wil je nog een paar dagen naar een leuke,gezellige stad bezoek Wenen!





0 comments:

Post a Comment