Monday, July 1, 2013

Australië

                                                         AUSTRALIË

AUSTRALIA



Eindelijk is het dan voor veel van jullie die nog op school zitten zomervakantie! Mijn favoriete deel van het jaar waar iedereen vrolijk en relaxed is omdat je even helemaal niet aan cijfers en proefwerken hoeft te denken. Het liefst zitten we in de zon om een kleur te krijgen of doen we leuke dingen met familie en vrienden. De meesten vieren hun vakantie in Europa of zelfs in het buitenland! Ik denk dat dit voor mij een onvergetelijke vakantie word omdat ik haast voor het eerst naar het buitenland ga voor 3/5 weken! En het is niet even met het vliegtuig heen en weer maar het ligt aan de andere kant van de wereld: Australië !

Twee jaar geleden kwam er familie op bezoek voor een aantal dagen uit Australië. Ik heb dus erg geluk met familie in een land waar ik altijd graag naar toe wou gaan. Mijn ouders kwamen op het idee om in 2013 met ons naar Australië te reizen om de familie te zien en het land te gaan bekijken.

Via een speciaal reisbureau die veel weet van reizen naar Australië heeft mijn vader rond januari een vakantie geboekt voor 4 personen. Samen met het reisbureau is er een heel plan gemaakt waar we naar toe konden. De 3 en halve week in Australië ziet er zo uit:

                                                                   Vliegtuig

                                 

Naar Australië gaan doe je niet zomaar, je moet echt 24 uur in het vliegtuig zitten wil je in Australië aankomen. Niet ideaal dus maar hopelijk hebben ze in het vliegtuig films die je kan afspelen zodat je je niet verveelt. De prijs van zo'n vliegticket is ook best prijzig, wij moesten per persoon ongeveer 1300 euro ! Vanaf Schiphol vlieg je eerst naar of Londen of Singapore. Daarna duurt het nog ongeveer 20 tot 8 uur om in Australië te komen. De jetlag lijkt me erg vervelend omdat het tijdsverschil rond de 9 uur ligt, maar ik denk dat je op een gegeven moment wel gewend raakt aan het tijdsverschil.

Sydney



Nadat ik (hopelijk) snel af ben van mijn jetlag kan ik eindelijk de stad gaan bekijken. Afbeeldingen en films van de stad Sydney zijn altijd zoooo mooi! De foto hierboven heb ik al maanden op de achtergrond van mijn computer staan omdat ik niet kan wachten om de stad te bezoeken. Vooral ben ik erg benieuwd naar het Oprah house, vooral in de avond omdat het dan erg mooi verlicht is. Ook de ... Bridge en Bondi Beach wil ik echt van dichtbij bekijken. We blijven ongeveer 4 nachten in Sydney en ik denk dat ik vooral veel ga shoppen. Door wat research te doen op het internet ben ik erachter gekomen dat de beroemde winkel Topshop in de stad zit ! Ook Target (een grote winkel met goedkope kleding,make-up en meubels), de Lush en Hollister zitten in de stad.

Nadat we in Sydney 4 nachten hebben geslapen is het tijd om een week naar onze familie dichtbij Sydney te gaan.

Cairns


Naar Cairns in Queensland kijk ik het meest naar uit omdat we voor ongeveer een week in een Beachresort zitten aan de zee. Toen ik voor het eerst alle foto's van het beachresort had gezien  ging mijn hart zeker sneller kloppen. Je hebt er een mooi zwembad, zee,sauna en grote appartementen. Cairns heeft een tropisch klimaat dus het is er het hele jaar door rond de 25 tot 40 graden, daar is natuurlijk niks mis mee ;-). Voordat we in Cairns aankomen moeten we nog wel 2 uur in het vliegtuig zitten. Als je van plek naar plek wil reizen kan je niet zomaar even met de auto ergens heen (zoals in Nederland wel kan) maar dan moet je het vliegtuig nemen. 
Dichtbij Cairns ligt het beroemde Great Barrier Reef, het is een droom voor mij om daar te mogen duiken. Mijn ouders hebben al beloofd dat we daar heen gaan en ik zal met onze onderwatercamera veel foto's maken!




Darwin
                           

Onze reis eindigt in het natuurgebied Darwin. Het is in het noorden van Australië en kenmerkt zich aan veel natuurgebieden en een warm klimaat. De laatste week trekken we rond met een camper langs allemaal natuurgebieden. Je ziet er mooie landschappen en veel dieren. Dit deel van de reis lijkt mij best eng omdat in Australië heel veel slangen,spinnen en krokodillen zitten maar ik denk dat je op dat moment de natuur belangrijker en mooier vind dan alle dieren in het gebied. Dan sluiten we onze reis in Australië al weer af. Nadat ik mijn examen heb gehaald denk ik dat ik zeker nog een keer terug wil naar Australië. Kortom ik heb veel zin om dit land te bezoeken!
 

0 comments:

Post a Comment