Sunday, July 7, 2013

Dear fashion diary

Dear fashion diary



Vorige week donderdag kreeg ik een telefoontje van de Bruna dat mijn reservering binnen was gekomen. Ik had namelijk voor mijn verjaardag 20 euro aan boekenbonnen gekregen, ik wou daar een leuk mode/beautyboek voor kopen. Eerst heb ik op Bol.com gekeken en ik zag  een actie dat als je boven de 20 euro besteedde gratis verzendkosten had. Dear fashion diary stond hoog op mijn verlanglijst. Bij bol.com was hij 15,99 alleen wat bleek dat ik precies 4 euro en één cent moest besteden om gratis verzendkosten te hebben. Daarom heb ik op bruna.nl ontdekt dat de verzendkosten gratis waren, je kon het ophalen bij een Bruna filiaal en je hoefde in de winkel pas te betalen. Hij kostte bij Bruna maar 12,90 dus ik had hem gelijk besteld.

In dit artikel laat ik jullie zien wat het boek Dear fashion diary zo leuk maakt en wat er in staat. Eerst vertel ik jullie waarom het boek mij aanspreekt en daarna beschrijf ik een paar pagina's die ik het leukst uit het boek vind. 


De voorkant sprak mij al erg aan, het lijkt best op een dagboek. Door de verschillende lettertypen en afbeeldingen op en in het boek ziet het erg ook erg persoonlijk uit. 

Het doel van de schrijvers van het boek Dear Fashion diary is dat het boek voor iedereen weer anders is. Het leukste aan dit boek is dat je heel veel dingen zelf moet invullen en afbeeldingen mag opplakken. Zo wordt het voor ieder meisje/vrouw een ander boek waar je later nog met veel plezier kan doorbladeren. De schrijvers van het boek zeggen dat het je eigen mode dagboek is, inspiratie en een soort offline blog. 

Waarom heb ik Dear Fashion diary gekocht?
Voornamelijk om het persoonlijke wat in het boek zit. Op vakantie leek mij een boek wat je zelf kon invullen ideaal. Zo heb je altijd wat te doen en pimp je het boek. Zelf ben ik gek op het pimpen van boekjes,agenda's en andere dingen dus hier kan ik veel van mijn creativiteit kwijt. Ook spreekt het mij aan dat de schrijvers het ook zien als een online blog, ik heb het altijd leuk gevonden om te schrijven. Nu ik op vakantie waarschijnlijk weinig tijd heb om aan mijn blog te werken kan ik dit als een soort van blog gebruiken.


De eerste pagina dat mij erg aansprak was deze. Op deze pagina's is de hele wereld in kaart gebracht. Nu zal je wel denken wat heeft dit voor betekenis? Eronder staat namelijk dat je je kledingkast moet uitpluizen om daarna in elk kledingstuk te kijken waar het is gemaakt. Zo krijg je ook een beter beeld waar je kleding is gemaakt. In het nieuws is de laatste tijd ook veel over grote modeketens die hun kleding goedkoop maken in slechte omstandigheden. Daarom zijn er ook een paar merken die zich daar meer mee bezig houden. Deze pagina's hebben dus als boodschap dat mensen er meer bewust van zijn waar hun kleding vandaan komt.


In het boek staan ook veel dingen waarbij je je eigen kleding mag ontwerpen. Zo vragen ze bijvoorbeeld: 'Teken een outfit die jij aan zou doen naar een premiére van een beroemde film'. Daarom is het boek ook geschikt voor mensen die het leuk vinden om kleding te ontwerpen. Ook zitten er wat DIY dingen in om je oude kleding in een nieuw jasje te steken. Zo staat er op een pagina een grote envelop waar je DIY's kan bewaren die je later een keer kan gebruiken. Creatief zijn is dus een erg voordeel in dit boek. 



Wat ik ook een heel grappige pagina was was de zogeheten: My shopping sabbatical contract. Dit is een soort contract waar je belooft dat je zoveel weken/maanden of zelfs jaren niet nieuwe kleren koopt. Ze willen dus duidelijk maken dat je eerst in je kast moet kijken of je wel iets nodig hebt. Er staan ook hele leuke DIY's in om oude kledingstukken op te pimpen. Naast dit contract staan er ook tips hoe je je kledingstijl kan veranderen. Wil je bijvoorbeeld van je saaie kledingstijl af, volg de tips in het boek. 




Ik ben gek op de zwarte pagina's in het boek waar verschillende quotes van mensen uit de modewereld staan. Onder andere Dior, Chanel, Yves Saint Laurent maar ook mijn icoon Leighton Meester! Dit maakt het boek een stuk leuker en ziet er erg professioneel en mooi uit!

 

Een ideaal persoonlijk boek voor in de vakantie bijvoorbeeld! Ik ga snel beginnen met het invullen van het boek en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Wat vinden jullie van het boek? Lijkt het jullie leuk of hebben jullie het al thuis?

Let us know!

Never stop dreaming,

 XOXO Julia van BDBT


0 comments:

Post a Comment