Friday, July 5, 2013

Foto's van de maand: Juni

     
                         
De maand waarin het officieel zomer werd in Nederland. In juni waren er een aantal dagen waar iedereen de zomeroutfits uit de kast hadden getrokken om even lekker naar buiten te gaan. Maar op 21 juni merkten we nog niet veel van het zomerweer, hopelijk wordt dat beter in juli! Ook was het de maand van Julia's verjaardag, waar ze eindelijk 16 jaar werd. Kortom genoeg foto's van de maand juni om jullie te laten zien!

             

                                       

JULIA: Ik geef toe ik was in juni niet op Schiermonnikoog maar tijdens Hemelvaart. Door de proefwerkweek zijn we vorige maand de foto's vergeten en dit wou ik jullie toch laten weten! Ik ben dus een paar dagen samen met mijn familie en een vriendin naar Schier geweest. Het weer was meestal erg bewolkt maar we hebben we één dag zon gehad! Op de zonnige dag hebben we daarom op een tandem gefietst, het is altijd zo lachen als je op zo'n fiets zit. Ondanks dat het niet altijd lekker weer was heb ik een aantal mooie foto's gemaakt met bewolkte luchten.  


HANNA: Omdat ik in de maand juli naar Honduras ga, moet ik natuurlijk veel kleren maar vooral handige dingen meenemen. Honduras heeft een tropisch klimaat dus het hele jaar door is het rond de 30 graden. Daarom moet ik veel luchtige kleren mee. Deze vrolijke gympen heb ik bij Schuurmans schoenen gekocht, ze zitten heel lekker en ze hebben een opvallend zomers kleurtje!


JULIA: Jullie zullen je soms wel eens afvragen wie maakt al die foto's met dat eten? Ja dat ben ik! Niks is zo leuk en lekker om in een tussenuur of in het weekend te gaan lunchen bij de Hema of Ikea. Dus in juni ben ik een paar keer naar de Hema gegaan, en wat ik zeker aanraad is een broodje met rosbief!


Geen titel #13

Op het strand, in een stadje of thuis niks is zo handig om iets leuks met je haar te doen zodat het goed blijft zitten. De knot en de vlecht zijn deze zomer een must. Ook vind ik de bandana in je haar heel mooi staan met een crop top en een high-waisted shortje.



HANNA: Nu het in de maand juni steeds een beetje warmer werd, trok iedereen hun zomerse outfits uit de kast en om veel ijsjes te eten. Zo heb ik sinds kort weer een nieuwe verslaving ijssoort erbij een Mars-ijsje. Het is gewoon een grote Mars maar dan gevuld met ijs.


JULIA: Nu ik dit artikel schrijf geniet ik al een paar dagen van de zomervakantie. Maar in de maand juni moest ik voor school nog flink aan de bak. Hanna en ik hadden allebei nog een proefwerkweek met veel leerstof. Als mijn vriendinnen en ik ons vervelen gaan we soms allemaal dingen tekenen, op boeken, handen en etuis (overal) . Zo is dit Infinity-teken gemaakt door een vriendin van mij. 


JULIA: Op gebied van mijn nieuwe kledingstukken van de maand juni ben ik heel blij met deze high-low dress van de H&M. Hij kostte volgensmij maar 20 euro en heeft een heel leuke print, het zijn namelijk allemaal kleine tijgers. Gelukkig zit er ook een onderjurk onder zodat de jurk niet doorschijnt. Ik ga dit zeker dragen op vakantie of boven een bikini op het strand. 


HANNA: In juni ben ik samen met 4 andere meiden naar het Amsterdamse bos geweest om daar mee te doen aan een kanokampioenschap. Door school heb ik kennisgemaakt met kanoën. Vroeger heb ik het altijd ook erg leuk gevonden omdat het een teamsport is.


JULIA: Voor mijn vader was het misschien wel een hele leuke maand want op 13 juni was het vaderdag. Bij ons is het een traditie om een ontbijtje op bed te brengen dus zie hier het resultaat ! 


Ik ben verliefd geworden op dit rokje van de Zara. Het rokje viel mij tussen de kledingrekken gelijk op, ik ben gek op aztec-print en ik vind glitters op een rokje zeker niet verkeerd. Helaas moet ik van dit rokje dromen want hij kost 50 euro en dat gaat een beetje over mijn budget. Wie weet kan ik mijn vader nog overhalen om even langs te gaan... :)


HANNA: De visgraatvlecht, het is niet meer weg te denken uit modewereld. Ongeveer een jaar geleden begon deze hype en iedereen ging de vlecht proberen. De visgraatvlecht vind ik vooral leuk in de zomer, het staat leuk en het is handig voor op vakantie.


JULIA: Koken is echt één van mijn grootste hobby's, het liefst kook ik elke dag thuis. Met vriendinnen vind ik het vaak ook erg gezellig om thuis een gerecht te koken. Op de foto zie je een chocolade fondue met vers fruit. 


JULIA: Deze zomer staat een cat-eye zonnebril hoog op mijn verlanglijstje. Sommige zonnebrillen vind ik mezelf niet staan maar de cat-eye zonnebril wel. Het is een best opvallende bril en ik koop de laatste tijd wat meer opvallende dingen want alleen maar  basic dingen zijn voor de zomer een beetje saai. 


HANNA: Dit mooie exemplaar jumpsuit zag ik in de webshop van V&D. De V&D heeft een aantal merken die ik erg leuk vind vooral de New Look is echt iets voor mij. Toen ik deze jumpsuit zag was ik verkocht, de kleur en het aztec-printje vind ik erg mooi. Kortom echt een musthave voor de zomer !


JULIA: Ik verheug me altijd op een bezoekje aan de Mac Donalds. De Chicken Sensation is voor mij de favoriet. Deze keer heb ik een vriendin getrakteerd en zo te zien hadden we erg honger.


JULIA: Ongeveer 6 jaar speel ik al piano. En het is altijd leuk om in de vakantie nieuwe stukken voor de piano te leren. Zelf word ik vrolijk van als ik piano speel en mijn familie vindt het ook fijn om pianomuziek in het huis te horen. Mijn doel is om moeilijke klassieke stukken te kunnen spelen en te improviseren. Dit stuk van Satie ben ik op dit moment aan het spelen, ik denk dat de meesten van jullie het muziekstuk wel kennen.


HANNA: Ik heb deze zomer echt wat nieuwe shorts nodig. Daarom heb ik in de maand 2 nieuwe shorts gekocht, dit is er één van. Deze shorts vind ik zo leuk omdat het een gewone spijkerstof heeft. Door de bloemen vind ik het broekje wel iets leuker dan een  normaal spijkerbroekje.

                                     

JULIA: Één van mijn favoriete Franse films is Amélie. Veel van jullie zullen de film of de filmmuziek kennen. Het gaat over een jonge vrouw Amélie Poulain die serveerster is in een café in Parijs. Ze heeft een rijke fantasie en maakt graag andere mensen blij/ leert ze een lesje met haar daden. Het is een feelgood movie met veel muziek en mooie beelden van Parijs.



HANNA: Vlak voor de zomervakantie was het dan zover, de proefwerkweek. Na wekenlang voorbereiding moesten veel scholen in Nederland hard aan de bak om soms 1 of zelfs 2 proefwerken per dag te maken. Ik had in totaal 9 proefwerken in één week, dat is erg veel. Nu ben ik blij dat ik van al dat leren af ben want het was erg moeilijk!

     

JULIA: Nu het seizoen van hockey tijdelijk is gestopt door de zomervakantie, heb ik niet veel beweging. Daarom fiets ik nog vaak naar de stad (15 kilometer) en probeer ik gezond te eten. Lekker fruit daar kan je mij mee wakker maken !


JULIA: Nu het eindelijk aan het eind van juni vakantie voor mij is, kan ik beginnen met veel boeken lezen. Toen ik nog op school zat had ik heel weinig tijd voor lezen en in de vakantie heb ik daar veel tijd voor. Een aanrader voor in de vakantie zijn de boeken van Sophie Kinsella, misschien ken je haar als de schrijfster van Confessions of a shopaholic (die later ook is verfilmd). Ze schrijft hele grappige meidenboeken, en de boeken zijn er in het Engels en Nederlands. Op dit moment ben ik het boek: 'Twenties girl' aan het lezen in het Engels omdat ik  beter Engels wil kunnen.


HANNA: Vinden jullie dit geen heerlijk gevoel? Je werkboeken en schriften verbranden :-) Het is altijd zo fijn dat je vakantie hebt en voor een tijdje klaar bent met school. Dus om de vakantie echt te vieren, gewoon je aantekeningen, werkboeken en schriften verbranden ;-)

 

JULIA: Op mijn verjaardag gingen we uiteten. En daar heb ik voor de tweede keer oesters geprobeerd! Vroeger durfde ik het diertje nooit te eten omdat ik vaak dacht dat hij leefde. Maar daar klopt natuurlijk niks van. Dit jaar heb ik al veel nieuwe dingen geprobeerd dus heb ik dus de oester ook geprobeerd. Het is best lekker, maar ik begrijp dat veel mensen de oester vies vinden. 


JULIA: En dit was één van de taarten die mijn moeder had gemaakt voor onze verjaardagen. Zelf heb ik ook nog een citroentaart gemaakt met allemaal fruit en die viel bij veel familieleden goed in de smaak.

Never stop dreaming!

XOXO Hanna & Julia van



0 comments:

Post a Comment