Monday, July 15, 2013

Shoplog





Voor dat ik op vakantie ga was ik nodig toe aan wat vernieuwing in mijn kledingkast. Vorig jaar had ik een paar shortjes die te klein waren en mijn collectie met hemdjes moest ook een boost krijgen. Dus op naar de stad met een vriendin om te gaan shoppen voor deze zomer.

Mijn doel was om vooral lekker budget te gaan shoppen omdat ik in Australië veel kleren wil kopen. Daarom gingen we naar een aantal winkels die budget zijn en nu nog steeds een enorme sale in het assortiment hebben. Als eerst gingen we naar de H&M waar je altijd heel veel sale hebt.
Vaak is de summersale bij de H&M niet geweldig, de nieuwe collectie is altijd veel leuker. Maar meestal weet ik wel een aantal items uit de sale te vissen.

     
H&M Shorts 9,95

Eerst viel mijn oog op dit shortje met een soort bloemmotief. Het heeft zwart witte bloemen met een klein rood detail. Het motief valt heel erg op en het doet mij een beetje denken aan de barok-print (waar ik heel erg van houd). Je kan het makkelijk combineren en het zit heel lekker. Het is een strak broekje met een beetje stretch. De shorts hebben een iets andere stof dan een normaal broekje, het is een soort wolachtige stof.


     
Details van de shorts

'Youth Revolution' shirt 4,95



Het tweede ding wat ik vond bij Divided was dit vrolijke shirt. De kleur sprak me gelijk aan, mintgroen doet mij heel erg denken aan warme zomerdagen. De kleur lichtblauw/mintgroen heb ik ook het meeste van in mijn kast omdat het goed bij een tanned huid staat en het mijn lievelingskleur is.
Het shirt valt een beetje wijd, maar dat vind ik juist lekker zitten.  Ook de stof voelt heel lekker aan, een fijne t-shirtstof, kortom een goede aankoop ! Het shirt kost in de sale maar 5 euro, voor zo weinig geld kon ik hem natuurlijk niet laten liggen. Het shirt is in verschillende kleuren en prints verkrijgbaar in de winkel.


Zara Trafaluc shirt 7,95

Wat was het een rotzooi in de Zara ! Als je het vergelijkt met de H&M is het in de Zara echt een puinhoop, alle sale kleren liggen op één hoop en iedereen probeert er kledingstuk na kledingstuk eruit te trekken. Het ziet er altijd zo asociaal uit als je door de hele berg met kleren zoekt en alles op de grond gooit. Ik heb dus specifiek op zoek gegaan naar de kleur oranje omdat dat vaak een zomerse warme kleur is. De kleur maakt mijn gezicht wat sprankelender, wat mijn moeder dus zei :-) Na 10 verschillende oranje shirtjes te hebben gepast is het deze geworden, een oranje shirtje met witte streepjes. Volgensmij heb ik te veel streepjes in mijn kast hangen maar ik kan niet genoeg krijgen van die trend. De mouwen zijn heel los en dat maakt het shirt zo leuk. De kleur is echt oranje en het is lekker fel.

                                                       

Na een paar winkels in en uit te zijn gegaan komen we bij een winkel waar ik nooit heen ga: C &A ! Veel van jullie zullen denken, toch alleen maar van die goedkope oude oma kleding? Dat is absoluut niet zo ik heb echt twee hele leuke dingen in de winkel gekocht.


Striped shorts 7,50



 Ja daar zijn ze weer de streepjes. Maar ik had de rood-witte variant nog niet. En streepjes staan altijd zo leuk bij alles. Ik vond het broekje bij Clockhouse en hij was 50 procent afgeprijsd dus hij was maar 7,50 ! Bij de C&A zijn er echt hele goede prijzen voor een goede kwaliteit ! Ook zag ik een dip dye shortje met geel en wit alleen de shorts waren moeilijk te combineren met andere shirts uit mijn kast.




Barok-print shirt 6,00


Het laatste C &A item. Ik had nog even een leuk hemdje meegenomen. Ik viel gelijk voor de print, het is namelijk een soort barok. Dit maakt een simpel wit shirtje toch wat leuker. Ik denk dat het witte ook in het donker goed te zien is, ideaal dus voor een feest in een club of op een festival. Dit shirtje was ook afgeprijsd en kostte nu maar 6 euro dat is toch niks !

              


Zonnebril H&M 10,00
Na 3 uur geshopt te hebben moeten we echt naar huis, maar niet zonder een accessoire. Ik had al een tijdje een hele leuke zonnebril bij H&M op het oog, ik had geen nieuwe nodig maar ik kon deze niet laten liggen. Het is echt een zonnebril wat een musthave is deze zomer. Ten eerste hebben de glazen een spiegeleffect, waar ik al veel over heb geschreven. En een cat-eye vorm. Veel modellen vind ik niet mooi bij mijn gezicht passen omdat ik een vrij lang hoofd heb. Maar de cat-eye is perfect voor mij, hij ligt nu in de winkel voor 10 euro. Dit was mijn shoplog voor de zomer. Nu jullie dit artikel lezen ben ik al in het vliegtuig op weg naar de vakantie van mijn leven!


                                                                           

Enjoy the summer XOXO Julia van BDBT




0 comments:

Post a Comment