Sunday, July 14, 2013

Special: Foto's van de eerste week van juli



Nu Hanna sinds zaterdag op vakantie is naar Honduras, ben ik bezig om alleen wat artikelen te schrijven. Nu ik ook bijna op vakantie ga heb ik geen tijd om aan het blog te werken op vakantie. Daarom nu een speciale foto's van de week van mij. In augustus hebben we besloten om zeker een special te plaatsen met foto's van de maand van onze vakantie! Dat gaat zeker leuk worden ;-)




Eten, eten, eten het is mijn hobby om eten te maken en natuurlijk op te eten. Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed, zo simpel is het. Bij een heel leuk vegetarisch restaurantje in Groningen namelijk Bla bla (ja het is een rare naam) kan je uit 3 hoofdgerechten kiezen: Indiaas, Arabisch of Frans. Kies je bijvoorbeeld de Arabische (foto hierboven) dan krijg je allemaal kleine Arabische gerechtjes, hoe leuk is dat ! Dus woon je in Groningen of ben je een keer in deze stad dan kan je hier heel gezond en lekker eten!



Tijdens de dagen waar ik lekker buiten kon zitten om van de zon te genieten, heb ik veel foto's voor een aantal artikelen gemaakt. Misschien kennen jullie deze vrouw op de foto, het is namelijk Lauren Conrad! Ik ben al twee artikelen over haar aan het schrijven, omdat ik haar echt geweldig vind. Deze foto heb ik trouwens gemaakt van één van haar bladzijden in haar boek Style. Er komt dus binnenkort een review online over het boek Style van Lauren Conrad! Keep looking !



Nu ik eindelijk een geheugenkaartje voor mijn camera in huis heb, kan ik opeens veel meer foto's maken dan eerst. En als je dus meer foto's kan maken ga je dit natuurlijk even uittesten, vooral met selfies (die later allemaal weer worden gewist). Ik wou even delen dat er opeens op tafel een flink stapel geld lag! Maar wat bleek dat mijn vader een zelfgemaakte bestelde kast voor mijn broertje moest betalen haha. Dit is absoluut geen foto om jullie jaloers te maken, want het is zeker niet van mij ;-)



Mijn moeder maakt elke zondag een diner met een paar gerechten van haar favoriete kok. Vaak zijn het hele mooie opgemaakte borden die op tafel komen te staan. Nu heb ik dus een beetje met mijn camera geprobeerd om wat leuke foto's te maken. Deze is best goed gelukt toch? 



Vorige week zaterdag kwam mijn broer met zijn vriendin op bezoek. Ze kwamen nog even om onze verjaardagen te vieren. De vriendin van mijn broer had zo'n mooie Ray-Ban zonnebril, dat ik gewoon de neiging had om hem hier te houden. Het is een retro model en hij staat echt mooi als je je haar hebt opgestoken.



En tadaaaa ! Deze schoenen heb ik van mijn broer gekregen! Het zijn de originele Vans uit een winkel in Amsterdam. Ik ben er heel blij mee omdat de kleur mijn lievelingskleur is en ze heel stevig zijn, wat handig is voor de vakantie.


Nog een probeersel met mijn camera van een toetje. Vooral die cupcake die je op de foto ziet is echt heel lekker. Mijn moeder heeft hem volgensmij gekocht bij La Place V&D en het is een soort kleine bonbon, lief hé ?


Maandag was het tijd om wat nieuwe kleren voor de vakantie te shoppen. Ik had nog aardig wat nieuwe dingen nodig dus ik ben met een vriendin gelijk naar de stad gegaan. Bij veel winkels is het sale, uit alle bergen met kleding haal ik altijd de leukste dingen. Bijvoorbeeld dit shirt van de H&M, ik hou van de mintgroene kleur !

Fun times in de Ikea, dinsdag. We waren op zoek naar een kledingkast. Het leukste van de Ikea vind ik de eetafdeling en alle bedden waar je op kan liggen. Ook wou ik deze keer op zo'n karretje zitten en dan door de winkel heen racen. Ik gilde natuurlijk die hele winkel bij elkaar, hierboven zie je een klein stukje van het filmpje dat ik heb gemaakt.


Woensdag was het tijd om mijn hele kledingkast overhoop te halen. Na een aantal maanden liggen al mijn kleren door elkaar heen waardoor ik geen overzicht meer heb. Daarom tijd voor een grote schoonmaak, alles eruit en beginnen maar. Veel mensen vinden het vreselijk om hun kamer op te ruimen maar ik geniet er eigenlijk best van. Meestal denk ik altijd dat mijn kamer dan lekker opgeruimd en schoon is. En zie hier het resultaat, best netjes toch?


Dit slaapmasker kreeg ik van mijn moeder voor vakantie. Handig voor in het vliegtuig om toch nog een beetje te kunnen slapen. Maar ook handig voor thuis, vaak ben ik nog heel lang wakker hopelijk helpt dit slaapmasker een handje.



Op deze mooie plek heb ik foto's voor een nieuwe OOTD gemaakt! Ik vond de rozen op de achtergrond wel een mooi plaatje. Dit is in het Rosarium in Winschoten waar we een korte stop maakten. Daarna gingen we door naar Duitsland om daar een dagje te zijn


En dit zijn wat foto's van Leer in Duitsland. We zijn met de hele familie en een vriend van mijn ouders naar Leer geweest voor een dagje. Leer is heel klein maar het is wel heel schattig. Je vind er kleine winkeltjes en restaurantjes. Ook ligt het aan de haven dus je kan langs het water lopen, op dat moment was het daar 23 graden.


En als het 23 graden is in Duitsland heb je natuurlijk wel zin in een ijsje. Dit is een Magnum Gold, ik was wel benieuwd naar deze omdat ik het ijsje nog nooit had gehad. Eerst begreep ik het verschil niet tussen de normale Magnum alleen dat laagje goud. Maar wat bleek dat er caramel in zat, dat was toch wel erg lekker!


Zaterdag kwam mijn andere halfbroer langs samen met zijn vriendin. Ik had een hele lekkere quiche gemaakt met groenten kaas en eieren. In het recept stond door het mengsel 8 eieren moest! Ik had wel iets minder gedaan omdat dat wel erg overdreven was. Maar hij was net zo lekker !


Een tijd ben ik gestopt met kijken naar Pretty Little Liars. De reden? Ik vond het soms wel erg gruwelijk en eng worden. Ja ik weet het ik ben echt een mietje in kijken naar thrillers. Maar door een vriendin ben ik toch weer begonnen, en wat was het weer leuk. Ik heb er weer een nieuwe verslaving bij ;-)


En dan is het bijna zover ! Tijd om de hele dag in te pakken en uit te zoeken. Meestal neem ik op vakantie veel te veel mee. Vaak draag ik een deel van de kleren niet eens, maar het is zo'n fijn idee dat je die kleren bij je hebt. Ook weet ik niet wat voor temperatuur het overal is, regent het of is het warm genoeg voor een shortje ? Ondanks al die stress heb ik er ontzettend veel zin in. Ik hoop dat dit een onvergetelijke reis word en ik wens jullie allemaal nog een fijne vakantie!

XOXO Julia van BD&BT


0 comments:

Post a Comment